1401/10/27-00:28

نومیدی مردم جهان درباره چشم‌انداز اقتصادی

به گزارش دولت بهار به نقل از فرانس24؛ براساس نظرسنجی شرکت روابط عمومی «ادلمن» که در آستانه اجلاس جهانی اقتصادی در داووس سوییس انجام شده، افراد کمتری معتقدند خانواده‌شان در پنج سال آینده وضعیت بهتری خواهند داشت.

کسانی که گمان می‌کنند وضعیت بهتری دارند از 50 درصد در سال گذشته به 40 درصد کاهش یافته و در 24 کشور به پایین ترین سطح خود رسیده اند. 89 درصد از از دست دادن شغل خود می ترسند، 74 درصد نگران تورم هستند، 76 درصد نگران تغییرات آب و هوا و 72 درصد نگران جنگ هسته ای هستند.

براساس این نظرسنجی، مردم همچنان می‌گویند که به مدیران اجرایی و همچنین رهبران دولت‌ها و روزنامه‌نگاران بی‌اعتماد هستند، در حالی که به مدیران، همکاران و همسایگان خود اعتماد دارند. در همین حال دانشمندان بیش از همه مورد اعتماد مردم بودند.

ریچارد ادلمن، مدیرعامل این شرکت گفت: افزایش سطح اعتماد در کسب‌وکار، انتظارات بالاتر از هر زمان دیگری را از مدیران عامل به ارمغان می‌آورد که صدای پیشرو در مسائل اجتماعی باشند. با اختلاف شش به یک، پاسخ دهندگان خواهان مشارکت اجتماعی بیشتر کسب و کار در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، نابرابری اقتصادی و مهارت مجدد نیروی کار هستند.

او گفت: شرکت‌ها با پرداختن به این موضوعات با مناقشه‌های بزرگ مواجه می‌شوند و 52 درصد گفتند که کسب‌وکارها نمی‌توانند از سیاسی شدن در هنگام برخورد با مسائل اجتماعی تفرقه‌انگیز اجتناب کنند. علیرغم عدم قطعیت، مردم می‌خواهند شرکت‌ها از آنها دفاع کنند: 63 درصد می‌گویند که بر اساس باورها و ارزش‌های خود برندها را خریداری می‌کنند یا از آنها حمایت می‌کنند.

اکثر پاسخ دهندگان می گویند که کسب و کار باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تغییرات آب و هوا، نابرابری اقتصادی و سایر مسائل انجام دهد.

این نظرسنجی می‌گوید که این زمانی رخ می‌دهد که شکاف‌های اجتماعی ریشه‌دار شده و دنیایی قطبی شده را ایجاد کرده است که باعث می‌شود مردم احساس کنند نمی‌توانند بر تفاوت‌های خود غلبه کنند یا حتی مایلند به دیگرانی که عقایدشان را ندارند کمک کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب