1399/07/15-21:09

هزاران تروریست به منطقه قره‌باغ اعزام شده‌اند

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه مدعی اعزام هزاران تروریست سوری به مناطق درگیری در «قره‌باغ» شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای از تبدیل منطقه قفقاز جنوبی به مرکز جدید تروریست‌ها ابراز نگرانی کرد.

به نوشته رویترز، او در این بیانیه گفت که طبق منابع اطلاعاتی روسیه، درگیری‌های مسلحانه در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» همچون میدان مغناطیسی برای جذب تروریست‌ها از گروهک‌های مختلف عمل می‌کند و این نگرانی به شدت وجود دارد که تروریست‌هایی که در حال ورود به این منطقه هستند، در آینده به جمهوری‌ آذربایجان، ارمنستان و روسیه نفوذ کنند.

به گفته ناریشکین، این تروریست‌ها به طور عمده به گروهک «جبهة النصره»، «الحمزه»، «سلطان مراد» و گروهک‌های تندوری کُرد وابسته هستند و انتظار دارند تا از این درگیری‌ها بهره‌ای نصیب خود کنند.

این مقام اطلاعاتی روسیه، در ادامه ابراز اطمینان کرد که در نهایت دو طرف جنگ دست از درگیری بکشند و به گفت‌و‌گو بنشینند.

او تأکید کرد که منطقه تحمل جنگ جدید را ندارد و این درگیری‌ها مورد پذیرش نیست و موجب مرگ غیر نظامیان از هر دو طرف می‌شود.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبرها البته با تکذیب شدید باکو مواجه شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی‌های سوریه و لبنان و دیگر مناطق جهان خود را برای جنگ به قره‌باغ رسانده‌اند.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب