1402/03/22-15:43

تصویب بزرگ‌ترین بودجه تاریخ عراق

تصویب بزرگ‌ترین بودجه تاریخ عراق

مجلس نمایندگان عراق با پشت سر گذاشتن اختلافات عمیق، بامداد امروز (دوشنبه) بودجه سه ساله این کشور را در حالی تصویب کرد که کسری بودجه کنونی این کشور ۶۳ هزار میلیارد دینار (۴۸.۳ میلیارد دلار) علام شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از میدل ایست، جلسه شب گذشته (یکشنبه شب) نمایندگان مجلس عراق که تا ساعت ۴ و نیم صبح امروز دوشنبه (۱۲ ژوئن) ادامه یافت، شاهد اختلافات و نزاع‌های جدی بر سر برخی مواد قانون بودجه بود و در نهایت برخی مواد حذف یا تعدیل شد.

بررسی و تصویب بودجه عراق در صحن علنی مجلس این کشور در ۴ جلسه پیاپی انجام شد که علت آن اختلافات به خصوص بر سر مواد مربوط به اقلیم کردستان و درآمدهای نفتی آن و حقوق کارکنان این اقلیم و انتقال بودجه برخی وزارتخانه‌ها به استانداری‌ها بود.

از جمله موادی که در جلسه رأی گیری مجلس عراق به این قانون اضافه شد، اختصاص ۱۵۰ میلیارد دینار برای اجرای پروژه های مشترک با مصر بود.

حجم بودجه کنونی عراق ۱۹۷ هزار میلیارد و ۸۲۸ میلیارد دینار (حدود ۱۵۲.۲ میلیارد دلار) با کسری بودجه ۶۳ هزار میلیارد دیناری (۴۸.۳ میلیارد دلار) است. جزئیات بودجه‌های سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ هنوز منتشر نشده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب