1402/03/25-13:27

کاخ سفید: فعلا روی احیای برجام متمرکز نیستیم

 کاخ سفید: فعلا روی احیای برجام متمرکز نیستیم

سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که با وجود حفظ کانال‌های دیپلماتیک با ایران، سیاست واشنگتن در قبال آن تغییری نکرده است و فعلا برنامه آن محدودسازی ایران از طریق «اعمال فشار» است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام(توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفت‌وگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»

پیر گفت: «ما روی محدودسازی رفتار ثبات‌زدای ایران از طرق اعمال فشار، همکاری و هماهنگی نزدیک با متحدانمان و تنش‌زدای در منطقه متمرکز هستیم.»

سخنگوی کاخ سفید گفت که سیاست واشنگتن برای اطمینان‌یابی از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تغییری نکرده است.

او در این راستا افزود: «بنابراین، ما همواره در حال رصد دقیق فعالیت‌های ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم هستیم.»

سخنگوی کاخ سفید در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی زندانیان آمریکایی در خارج از کشور، از جمله ایران با بیان این که اطلاعات جدیدی برای ارائه در این باره ندارد، گفت: «دولت آمریکا موضوع زندانی شدن غیرقانونی یا گروگان‌گرفته شدن آمریکایی‌ها در خارج از کشور را بسیار جدی می‌گیرد. این موضوع برای این دولت در اولویت قرار دارد.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب