1402/04/17-17:13

اعلام نمرات «امتحانات نهایی» دانش‌آموزان؛ فردا/ مهلت ثبت اعتراض تا ۲۰ تیر

 اعلام نمرات «امتحانات نهایی» دانش‌آموزان؛ فردا/ مهلت ثبت اعتراض تا ۲۰ تیر

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با اعلام این که نمرات امتحان نهایی امروز به مدارس و فردا توسط مدارس به دانش آموزان اعلام می‌شود، گفت: نزدیک به ۶۵ درصد مغایریتی بین نمره دو محصص وجود نداشته و یا کمتر از یک نمره مغایرت وجود داشته است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، محسن زارعی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: امروز نمرات از سامانه سوال به سامانه فاینال در حال ارسال است و تا غروب به روسای حوزه‌های تصحیح ارسال می‌شود و چون دسترسی تحت وب وجود دارد، مدیران مدارس می‌توانند فردا به این نتایج دسترسی داشته باشند.

نحوه اطلاع از نمرات/ اعلام نمرات به سازمان سنجش تا اوایل مردادماه

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس روزانه با مراجعه به مدرسه خود و دانش آموزانی که برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه ثبت نام کرده‌اند از طریق مدرسه خود می‌توانند نسبت به نمره‌شان مطلع شوند، گفت: اگر دانش آموزان اعتراض دارند می‌توانند از فردا تا سه‌شنبه ۲۰ تیر اعتراض خود را اعلام کنند. اعتراض به‌ صورت کشوری، تصادفی و به غیر از استان خود دانش آموز انجام می‌شود.

به گفته زارعی، سوابق تحصیلی تا پایان تیرماه و اوایل مرداد به سازمان سنجش اعلام می‌شود اما این امر بستگی به حجم اعتراضات دارد.

اگر به ارتقای نمره خود مطمعن هستید، اعتراض کنید / نظر مصحح چهارم به عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر دانش آموزان نسبت به ارتقای نمره خود اطمینان دارند، اعتراض نمره را انجام دهند چراکه اعتراض به معنی ارتقای نمره نیست و ممکن است دانش آموز تنزل نمره داشته باشند و نظر مصحح چهارم به عنوان نظر نهایی ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه بالای ۷۶ درصد دبیرخانه‌ها تایید کردند که سوالات امسال استاندارد بوده است، هشدار داد: برخی مدارس به صورت پیش فرض برای تمام دانش آموزان اعتراص می‌زنند که توصیه می‌کنم از این امر پرهیز کنند. بر اساس نمون برگ‌ها، دانش آموز باید خودش اعتراض را ثبت کند و پس از اعتراض برگه به مصحح چهارم ارجاع داده می‌شود.

آغاز فرایند رسیدگی به اعتراضات از فردا تا ۲۰ تیرماه/ مهلت ثبت اعتراض تمدید نمی‌شود 

زارعی با بیان اینکه فرایند رسیدگی به اعتراض از فردا آغاز می‌شود، توضیح داد: به محض انجام اعتراض توزیع را استانی آغاز می‌کنیم. برای برخی دروس استان معین تعیین می‌کنیم. تا سه شنبه ۲۰ تیرماه اعتراض ها رسیدگی می‌شود. مهلت ثبت اعتراض فقط تا ۲۰ تیر است و بعد از آن به هیچ عنوان به هیچ درخواستی رسیدگی نمی‌شود. مهلت اعتراض مجدد وجود ندارد و این تنها فرصتی است که تمام شرکت کنندگان می‌توانند اعتراض داشته باشند. به محض ثبت اولین اعتراض، رسیدگی‌ها انجام می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب