1399/07/26-16:17

مصرف ویتامین دی و تقویت سیستم ایمنی

کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش دولت بهار به نقل از صدا و سیما، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در بررسی وزارت بهداشت مشخص شد ۷۰ درصد ایرانی‌ها دچار کمبود ویتامین دی هستند و دستورالعملی برای تامین این ویتامین در سراسر کشور در حال اجراست.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به اجرای طرح مکمل یاری در شرایط کرونایی از سوی وزارت بهداشت افزود: افراد بالای ۱۲ سال که اطلاعی از سطح ویتامین دی بدن خود ندارند می‌توانند برای پیشگیری ماهی یک عدد قرص مگادوز ویتامین دی ۵۰۰۰۰ واحدی یا روزی یک عدد قرص یک هزار واحدی مصرف کنند.

وی گفت: افراد دچار کمبود ویتامین دی نیز باید هفته‌ای یک عدد قرص مگادوز ۵۰ هزار واحدی برای مدت ۸ هفته استفاده و بعد از آن هر ماه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی مصرف کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ویتامین دی محلول در چربی است افزود: بهتر است این ویتامین همراه با غذا استفاده شود؛ منابع غذایی ویتامین دی شامل زرده تخم مرغ، شیر معمولی و لبنیات غنی شده با ویتامین دی هستند.

علوی گفت: کودکان ۲ تا ۵ سال نیز باید مکمل ویتامین آ برای تقویت سیستم ایمنی مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه مکمل ۲۰۰ هزار واحدی ویتامین آ به صورت قطره خوراکی برای کودکان تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور تامین شده است گفت:خانواده‌ها می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در مقابل انواع بیماری‌های فصل سرما و بیماری کووید ۱۹ به پایگاه‌های خانه سلامت و مراکز بهداشت مراجعه کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب