1402/06/01-22:18

دروغ های نافرجام!

 دروغ های نافرجام!

از آقای جهانگیری باید پرسید که بر اساس چه منطقی ادعا کرده اید که تا یکسال بعد از روی کار آمدن دولت جدید، می شود همه چیز را به گردن دولت قبل انداخت؟ آیا این نگرش شیطانی، به معنای تجویز ظلم و تعدی به حقوق دیگرانی که دیگر دستی بر آتش ندارند، نیست؟

دولت بهار/ اگر آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی و همفکران مشترک المنافع او به سبب دادن اطلاعات غلط و انحرافی به مقامات عالی کشور علیه دولت های نهم و دهم و تحریک آنان به جلوگیری از تداوم مدیریت نجات بخش دکتر احمدی نژاد در کشور، به عنوان خائن به ملت مورد بازخواست و محاکمه قرار می گرفتند، امروز او و امثال او جرات جولان مجدد در عرصه سیاسی را پیدا نمی کردند.

 

جهانگیری ادعا کرده است که تا یکسال بعد از دولت قبلی می شود همه چیز را گردن دولت قبل انداخت، اما از آنجا که دروغگو فراموشکار است، وی تا سالها پس از دولت دوم روحانی نیز مستمرا عواقب سوء ناشی از ناکارامدی ها و ضعف ها و تصمیمات نابخردانه آخرین سال دولت روحانی را به دولت های نهم و دهم نسبت می داد.

تجربه دولت دکتر احمدی نژاد اثبات می کند که یک دولت کارامد، مسئولیت پذیر هم هست و به جای نفی دیگران در صدد اثبات خود برمی آید. این دولت های ضعیف و ناکارامد هستند که همیشه به دنبال پیدا کردن مقصری می گردند تا مسئولیت ناکارامدی های و تصمیمات اشتباه خود را به گردن او بیندازند.

از آقای جهانگیری باید پرسید که بر اساس چه منطقی ادعا کرده اید که تا یکسال بعد از روی کار آمدن دولت جدید، می شود همه چیز را به گردن دولت قبل انداخت؟ آیا این نگرش شیطانی، به معنای تجویز ظلم و تعدی به حقوق دیگرانی که دیگر دستی بر آتش ندارند، نیست؟

آیا شما نبودید که در دو سال پایانی دولت دکتر احمدی نژاد و در جریان هجوم و تخریب همه جانبه ارکان قدرت علیه ایشان، که معنایی جز خیانت غیرقابل گذشت به ملت نداشت و ندارد، با ارسال گزارش های سراسر دروغ و انحرافی برای مقامات عالی کشور، آنها را به مقابله با خادم راستین ملت و تنها دولت سربلند و موفق پس از انقلاب و ممانعت از تداوم آن، تشویق و ترغیب کردید؟ به راستی اگر دستگاه قضایی عادلانه ای وجود داشت که به پرونده شما رسیدگی می کرد، شما امروز جرات داشتید بازهم در عرصه سیاست کشور خودنمایی کنید؟

دکتر احمدی نژاد در طول سالهای ۸۴ تا ۹۲ هرگز دولت های قبل از خود را به ناکارامدی متهم نکرد و صرفا به ارائه آمار رسمی از خدمات انجام شده در دولت خود و دولت های قبل از خود پرداخت و اجازه داد تا مردم خود به قضاوت در باره عملکردها بپردازند.

جهانگیری همچنین به دو مرجع آماری رسمی یعنی مرکز آمار و دیگری بانک مرکزی اشاره کرده و مدعی شده است که از نظر ما نمی‌شود به آمار رسمی کشور خدشه وارد کرد.

آیا شما نبودید که پس از روی کار آمدن دولت روحانی تمامی آمار و ارقام رسمی کشور را زیر سوال بردید تا آنجا که رادیو آمریکا هم از ضد و نقیض گویی های آماری شما در باره موجودی صندوق ذخیره پرده برداشت و گفت: معاون اول و رئيس دفتر روحانی، در يک روز، دو آمار متفاوت را از موجودی صندوق توسعه ملی بيان کردند. جهانگيری گفته موجودی اين صندوق حدود ۳۲ ميليارد دلار و نهاونديان، موجودی آن را ۴۰ ميليارد دلار اعلام کرده اند در حالیکه محمدرضا فرزين، رئيس صندوق توسعه ملی، در روزهای پايانی دولت قبل، موجودی صندوق توسعه ملی را حدود ۵۰ ميليارد دلار اعلام کرده بود.

دادن اطلاعات غلط به جامعه برآمده از یک منطق شیطانی و غیر انسانی است و برپایه همین منطق است که آقای جهانگیری می گوید: اینکه هر دولتی بخواهد یک چیزی علیه دولت قبل بگوید، طبیعی است.

جهانگیری در سال سوم دولت روحانی ادعا کرده بود که ۷۰۰ میلیارد دلار پول نفت ملت ایران در دولت قبل هزینه شد بدون آنکه میزان اشتغال و تولید در این کشور افزایش پیدا کند و تنها باعث گردید تا اشتغال در کشورهایی نظیر چین رونق پیدا کند.

جهانگیری این ادعای دروغ را در حالی مطرح کرده بود که طبق آمار رسمی منتشره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در حد فاصل سالهای ۸۴ تا ۹۱ ، واردات کالا از کشور چین جمعا ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار یعنی به طور میانگین هر سال ۵ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار صرف واردات از چین شده بود اما طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ جمعاً بیش از ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از چین وارد کشور شد که به‌ طور میانگین در هر سال بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به واردات کالا از چین اختصاص یافت.

گفتنی است بیش از ۹۰ درصد واردات کالا از چین در دولت های نهم و دهم به واردات کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای مربوط می شد و معنی آن این بود که با ورود این کالاها به کشور ، شرایط تولید و سرمایه گذاری بهبود یافته و برای جوانان کشور شغل ایجاد شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب