1402/06/05-09:44

داعش در جلال آباد افغانستان فعال شده است!

داعش در جلال آباد افغانستان فعال شده است!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن هشدار نسبت به فعالیت مجدد داعش در منطقه، گفت: قدرت گرفتن مجدد داعش با حمایت آمریکا در افغانستان منطقه و دنیا را با بحران امنیتی جدیدی مواجه می کند.

به گزارش دولت بهار، فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تحرکات اخیر داعش، گفت: پس از شکست داعش در عراق و سوریه با فرماندهی سردار شهید سلیمانی پیش بینی می شد حامیان راهبردی این گروهک تکفیری به دنبال سرزمین جدیدی برای استقرار آن باشند و افغانستان برای این امر انتخاب شد.

وی افزود: حضور داعش در جلال آباد افغانستان گزارش شده است، داعش پس از تحولات افغانستان به شکل دیگری در این کشور ظاهر شد و بسیاری از کشورهای منطقه نیز اخیراً نسبت به حضور این گروه در افغانستان واکنش نشان داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نقش داعش در ناامنی ها و تحرکات تروریستی داخل کشور نظیر حوادث شیراز، گفت: باید مراقبت جدی در مرزهای شرقی داشت زیرا حضور داعش در افغانستان بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به سفر هیئت پارلمانی کشورمان به پاکستان خاطر نشان کرد: در این سفر و طی دیدار با مقامات ارشد امنیتی و سیاسی این کشور، نسبت به اقدام تروریستی داعش در اجلاس علمای پاکستانی و فعال شدن مجدد تکفیری ها هشدار داده شد و تصمیم گرفته شد که با حاکمان فعلی افغانستان در این خصوص مذاکراتی انجام شود چرا که قدرت گرفتن مجدد داعش با حمایت آمریکا در افغانستان، منطقه و دنیا را با بحران امنیتی جدیدی مواجه می کند.

به گزارش خانه ملت؛ در هفته های اخیر تعدادی از شخصیت های سیاسی منطقه نسبت به گسترش فعالیت های داعش هشدار دادند، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی این کشور بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با اشاره به واقعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید کرد که به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد داعش را به‌ میدان بازگرداند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب