1402/06/09-15:55

حضور تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا رد شد

حضور تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا رد شد

الکساندر چفرین احتمال حضور قهرمان لیگ عربستان در لیگ قهرمانان اروپا را رد کرد.

به گزارش دولت بهار، ورزش سه نوشت: عربستان سعودی در چارچوب سیاستِ باز خود تصمیم گرفته است که روی فوتبال به شکل جدی تمرکز کند. صدها میلیون یورو برای حضور چهره های بزرگ هزینه شده که آخرینش نیمار بود و اکنون به دنبال عربستان مطرح کردن خود در سطح رقابتی‌ است.

هفته ها این شایعه وجود داشت که عربستان در تلاش برای توافق احتمالی با یوفاست تا لیگ خود را بیش از پیش در کانون توجهات قرار دهد و حالا این قضیه جدی شده است. اینکه قهرمان عربستان در لیگ قهرمانان حضور پیدا کند، با این حال رئیس یوفا امروز این مسئله را از اساس رد کرد.

چفرین در مورد تهدید لیگ عربستان برای فوتبال اروپا گفت: «این عمدتا موضوعی مورد علاقه رسانه هاست و نه جامعه فوتبال اروپا. ما خواهیم دید، اما یک لحظه هم فکر نمی کنم که لیگ عربستان بتواند مسابقات ما را تهدید کند.»

در هفته‌های اخیر شایعات زیادی مبنی بر امکان حضور باشگاه‌های عربستانی در لیگ قهرمانان اروپا در دوره‌های بعدی منتشر شده است. الکساندر چفرین چنین چیزی را تکذیب کرد: «یک رسانه بدون اینکه از ما بپرسد در این مورد صحبت کرد. فقط باشگاه های اروپایی می توانند در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا شرکت کنند.»

چفرین وقتی با گزینه فینال لیگ قهرمانان در ایالات متحده در آینده روبه‌رو شد، تکرار کرد: «فقط فدراسیون های اروپایی می توانند برای میزبانی فینال های باشگاهی درخواست دهند. برای برگزاری فینال در بیرون اروپا ما باید همه قوانین خود را تغییر دهیم و تمایلی برای این کار نداریم.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب