1402/06/26-10:00

ناتو بزرگترین رزمایش خود را از زمان جنگ سرد تا کنون برگزار می کند

 ناتو بزرگترین رزمایش خود را از زمان جنگ سرد تا کنون برگزار می کند

این رزمایش با مشارکت بیش از 41 هزار نظامی و 50 کشتی برگزار کند و بین 500 تا 700پرواز نیز در جریان این رزمایش انجام می شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از روسیا الیوم، «راب باور» رئیس کمیته نظامی پیمان ناتو اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان اعلام کردند که قصد دارند بزرگترین رزمایش نظامی خود را از زمان پایان جنگ سرد برگزار کننند. این رزمایش سال 2024 برگزار می شود.

رئیس کمیته نظامی ناتو این خبر را در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه کنفرانس سالیانه روسای ستاد مشترک ارتش های ناتو در اوسلو پایتخت نروژ اعلام کرد.

باور تأکید کرد که در سال 2024 ناتو بزرگترین رزمایش خود را از زمان جنگ سرد تا کنون برگزار می کند.

این در حالی است که روزنامه  فایننشال تایمز  هفته پیش گزارش داد که ناتو در سال 2024 برگترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد تا کنون برگزار می کند.

این روزنامه نوشت که پیش بینی می شود که این رزمایش با مشارکت بیش از 41 هزار نظامی و 50 کشتی برگزار کند و بین 500 تا 700پرواز نیز در جریان این رزمایش انجام می شود.

فایننشال تایمز همچنین نوشت که این رزمایش بزرگ در کشورهای آلمان، لهستان و کشورهای بالتیک در فوریه و مارس 2024 برگزار می شود.

همچنین علاوه بر 31 عضو ناتو، سوئد نیز که هنوز منتظر موافقت ترکیه و مجارستان برای پیوستن به ناتو است، در این رزمایش مشارکت می کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب