1399/08/02-18:42

۲۰ کشته در حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در جنوب غرب افغانستان

افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ده ها عملیات تروریستی بود که از جمله در استان نیمروز طی حمله به یک پایگاه نظامی، ۲۰ نفر کشته و ۶ نفر ربوده شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، وزارت دفاع افغانستان حملات ۲۴ ساعت گذشته را به طالبان نسبت داده، هر چند طالبان به طور رسمی هنوز مسئولیت این حملات را نپذیرفته است. به گزارش تلویزیون طلوع افغانستان و به نقل از فرماندار خشرود نیمروز، در ساعت یک بامداد روز جمعه ۲ آبان در جریان حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در جنوب غرب افغانستان، ۲۰ نفر کشته و ۶ نفر ربوده شدند. نیروهای دولتی افغانستان گفته اند که هنوز این پایگاه نظامی در اختیار مهاجمین قرار دارد. وزارت کشور افغانستان همچنین از خنثی سازی ۴ تله انفجاری کنار جاده ای در هرات و نیمروز خبر داده است.

رسانه های افغانستان روز چهارشنبه نیز اعلام کرده بودند که در حمله ای دیگر از طالبان در شهرستان بهارک استان تخار ۴۵ نیروی دولتی کشته شدند.

به گزارش وال استریت ژورنال، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در ۲۷ روز گذشته، طالبان ۱۱۶۰ حمله تروریستی در سطح افغانستان انجام داده که به کشته شدن ۵۵۵ نفر انجامیده است. 

خشونت های تروریستی در حالی در افغانستان افزایش یافته که نمایندگان طالبان و هیاتی از دولت افغانستان از 22 شهریور برای انجام مذاکرات صلح در دوحه قطر بسر می برند.

 ۱۹ سال از حضور نیروهای خارجی در افغانستان می گذرد اما کمکی به کاهش خشونت ها و مهار تروریسم در این کشور نکرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب