1402/08/06-19:39

اردوغان: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی، 3 روز هم دوام نمی‌آورد

اردوغان: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی، 3 روز هم دوام نمی‌آورد

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه گفت: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز داوم نخواهد آورد، ما در حال آمادگی‌ها برای اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی در برابر جهانیان هستیم، آنچه در غزه روی می‌دهد، دفاع از خویش نیست بلکه کشتاری فجیع از سوی اسرائیل است.

به گزارش دولت بهار به نقل از الجزیره، اردوغان با بیان اینکه در حال آمادگی‌ها برای اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی در برابر جهان هستیم، گفت: ما به تنها به لعنت کشتاری که در نوار غزه روی می‌دهد، اکتفا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اسرائیل یک گروه اشغالگر است، گفت: غرب به اسرائیل بدهکار است اما ترکیه نیست به همین دلیل ما به راحتی حرفمان را می زنیم. گفتم که حماس گروه تروریستی نیست و اسرائیل از این حرف من بسیار ناراحت شد. در واقع ما انتظار این واکنش را نیز داشتیم.

اردوغان با بیان اینکه غرب مدیون اسرائیل است اما ترکیه این چنین نیست، گفت:کسانی که تا دیروز برای اوکراین اشک تمساح می‌ریختند اما اکنون در قبال رخدادهای غزه مهر سکوت بر لب زده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه غرب مسئول اصلی اتفاقات غزه است، تصریح کرد: غرب از کشتار کودکان در غزه کاملا حمایت می‌کند و دستانشان به خون مردم غزه آغشته است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل و دیگر گروه‌ها از سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق حمایت می‌کند، گفت: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز داوم نخواهد آورد، ما در حال آمادگی‌ها برای اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی در برابر جهانیان هستیم، آنچه در غزه روی می‌دهد، دفاع از خویش نیست بلکه کشتاری فجیع از سوی اسرائیل است.

اردوغان با بیان اینکه مسئولان غرب از شنیدن فریادهای مردم غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل کر شده‌اند، گفت: آنچه در غزه روی می‌دهد، تنها مساله مردم غزه نیست بلکه مساله همه ماست، ما نباید در جنایتی که علیه اهالی غزه روی می‌دهد، شریک باشیم، همه کشورها و مردم منطقه باید در قبال این جنایت، متحد شوند.

وی در پایان با بیان اینکه روح ثبات و پیروزی غزه در تاریخ ثبت خواهد شد، گفت: اکنون در غزه پناهگاهی نیست که مردم بدان پناه برند همچنین هیچ آب و برق و غذایی در این منطقه وجود ندارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب