1402/08/19-10:15

فوتبال ایران حرفی برای گفتن در آسیا ندارد

فوتبال ایران حرفی برای گفتن در آسیا ندارد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه در لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن نخواهیم داشت، گفت: فوتبال ایران نتوانسته مثل کشورهای دیگر توسعه و پیشرفت داشته باشد و با این شرایط موفقیتی رقم نخواهد خورد.

به گزارش دولت بهار، ادموند بزیک در گفت و گو با مهر و در خصوص تساوی یک بر یک پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان از هفته چهارم لیگ قهرمانان گفت: در لیگ قهرمانان بازی‌های ساده ای نخواهیم داشت. فوتبال در آسیا در حال پیشرفت است و بازی‌ها نتیجه اش مشخص نیست.

مهاجم سابق سرخپوشان تهرانی ادامه داد: پرسپولیس در دور رفت حریف را در تهران شکست داد اما نتوانست در این دیدار برنده از زمین خارج شود. وقتی که در یک بازی دروازه بان بهترین بازیکن زمین می‌شود مشخص است فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آمده است.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به مشکلاتی که در این رشته وجود دارد گفت: فوتبال ما باید تغییر کند. ما همچنان در حال در جا زدن هستیم در حالی که تیم‌های عربی با سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیقی که کرده اند روز به روز نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی دارند. النصر، الهلال عربستان و الاتحاد تیم‌هایی هستند که با آوردن بزرگان فوتبال دنیا شرایط فوتبال را تغییر داده اند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: به طور حتم در آینده آنها بازیکنان بیشتر و بهتری را به فوتبال خود می‌آورند در حالی که ما هنوز نتوانسته ایم از بازیکنان بزرگ استفاده کنیم. در لیگ قهرمانان ما توانایی مقابله با تیم‌های عربی را با جذب این بازیکنان خارجی نداریم. بازیکنان ایرانی برای لیگ ایران با کیفیت و خوب هستند اما توانایی مقابله با تیم‌هایی که از بازیکنان بزرگ و صاحب نام استفاده می‌کنند را ندارند.

فوتبال ایران حرفی برای گفتن در آسیا ندارد/ شرط صعود پرسپولیس

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است پرسپولیس بتواند به مرحله بعد صعود کند، گفت: در فوتبال باید پله به پله پیش برویم، فوتبال ما نیاز به تغییرات اساسی دارد، پرسپولیس هم باید شرایط بهتری پیدا کند. این تیم نیاز به آرامش و حمایت هوادارانش دارد. اگرچه کار سختی در لیگ قهرمانان خواهد داشت آن هم مقابل تیم‌هایی که بازیکنان باتجربه و مؤثری را به خدمت گرفته اند. بنابراین نیاز است مدیران پرسپولیس خواسته‌های سرمربی را برآورده کنند، آرامش را به تیم تزریق کنند، مشکلات مالی را برطرف کرده تا بازیکنان تمرکزشان روی تمرینات و بازی‌ها باشد نه اینکه دغدغه مالی و اینطور مشکلات را داشته باشند.

بزیک در خصوص صحبت‌های سرمربی سرخپوشان بعد از تساوی برابر استقلال تاجیکستان و انتقاد از عملکرد مدیریت باشگاه در جذب بازیکن گفت: تیمی که قهرمان می‌شود یک مجموعه در آن تلاش کرده اند از کادر مدیریتی تا فنی و بازیکنان. قصه اختلاف بین مدیرعامل و سرمربی سال هاست که در فوتبال ما و خصوصاً استقلال و پرسپولیس وجود داشته و خواهد داشت. مدیریت باشگاه وقتی این سمت را قبول می‌کند موظف است شرایط را برای کادر فنی فراهم کند، اعتراض کادر فنی در مورد عدم جذب بازیکن به حق است.

مهاجم سابق تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: در فوتبال دنیا هر تیمی که می‌خواهد قهرمان می شود در وهله اول گلر و مهاجم خوب به خدمت می‌گیرد اما این اتفاق در پرسپولیس رخ نداده است و زمانی این تیم مهاجم می‌گیرد که گلزن های باکیفیت همه تیم‌های جدید خود را انتخاب کرده اند. اگر هدف یک تیم قهرمانی و رسیدن به جام است همه باید دست به دست هم دهند تا بتوانند به این مهم دست یابند. در صورت بودن اختلاف این اتفاق رخ نخواهد داد و این اختلاف روزی علنی خواهد شد و دود این مشکلات به چشم کسی جز هواداران نخواهد رفت.

فوتبال ایران حرفی برای گفتن در آسیا ندارد/ شرط صعود پرسپولیس

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار یکشنبه آینده پرسپولیس برابر سپاهان اصفهان گفت: بازی این دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده و حساسیت بالایی داشته است. سپاهان مقابل ملوان نتایج خوبی کسب نکرد اما در لیگ قهرمانان عملکرد فوق العاده ای داشت. پرسپولیس هم با تساوی برابر استقلال تاجیکستان شرایط گذشته را ندارد اما اعتقاد دارم عملکرد این دو تیم یکسان است و دو تیم شرایط مساوی با یکدیگر دارند و اگر بخواهیم نتیجه را پیش بینی کنیم اعتقاد دارم بازی با تساوی به پایان خواهد رسید.

وی در پایان و در خصوص اعتراض تیم‌ها به قضاوت داوران گفت: با آمدن سیستم VAR همه مشکلات حل خواهد شد. متأسفانه قضاوت‌ها تا حدودی تأثیرگذار بوده، بعضی صحنه‌ها واضح و مشخص است که داور اشتباه کرده بنابراین اعتقاد دارم باید هر چه زودتر سیستم VAR را به ایران بیاورند و تا آمدن این سیستم بهتر است برای بازی‌های حساس از داوران باتجربه استفاده کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب