1399/08/11-20:38

کاهش سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به 40 سال

کاهش سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به 40 سال

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از کاهش سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: پیش‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استاندار در این انتخابات و همچنین کاهش 2 ساله سوابق اجرایی از دیگر تغییرات صورت گرفته در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش دولت بهار، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 11 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول این جلسه در خدمت سردار رضایی جانشین ناجا بودیم تا وی از عملکرد این نیرو و همچنین سرقت‌ها و آخرین وضعیت مرز به اعضای کمیسیون گزارشی بدهد.

وی درباره دستور کار دوم کمیسیون شوراها افزود: با توجه به تصویب کلیات  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهو.ری در جلسه علنی صبح امروز بررسی جزئیات آن در نشست عصر این کمیسیون در دستور کار بود و نمایندگان در این باره مباحث خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس  تصریح کرد: حداقل و حداکثر سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این بین 45 تا 70 سال بود اما با مصوبه عصر امروز این کمیسیون حداقل سن 5 سال کاهش پیدا کرد و به 40 سال رسید.

حدادی اظهار داشت: همچنین در نشست این کمیسیون پیش ‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استانداران به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری حذف شد و عملاً واژه استانداران در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری درج شد. ضمن اینکه پیش از این در قانون 8 سال سابقه اجرایی مدنظر بود که این میزان به 6 سال کاهش پیدا کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب