1402/09/09-13:55

دکتر علیرضابیگی: نقاط منفی عملکرد مجلس یازدهم غلبه داشته است

دکتر علیرضابیگی: نقاط منفی عملکرد مجلس یازدهم غلبه داشته است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم نقاط مثبت و منفی داشته اما به نظر بنده نقاط منفی بر نقاط مثبت عملکرد مجلس غلبه پیدا کرده به این ترتیب که در مواردی که باید منافع مردم به صورت جدی مورد حمایت قرار می‌گرفت، حرکتی صورت نگرفته است.

یه گزارش دولت بهار، احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مُنیبان در پاسخ به اینکه شما با لیست کدام جریان سیاسی به مجلس یازدهم راه پیدا کردید، گفت: زمان انتخابات مجلس یازدهم نام بنده را در لیست شورای ائتلاف گذاشته بودند به این ترتیب که بنده نخواسته بودم. نام بنده را در لیست خود گذاشته بودند و من هم حرفی نزدم.

او در پاسخ به اظهارات اخیر متکی مبنی بر اینکه مردم نمایندگان خود را نمی‌شناسند، افزود: این طور نیست البته ممکن است در تهران مردم نمایندگان خود را نشناسند. برای مثال نمایندگان به خیابان بروند و در مورد عملکرد خود از مردم بپرسند و یا از مردم بخواهند نام 5 نفر از نمایندگان خود را بگویند، حتماً مردم حضور ذهن ندارند که بتوانند بگویند چه کسانی نماینده مردم تهران هستند اما در تبریز، شیراز و یا اصفهان به دلیل ارتباطات بسیار نزدیکی که نمایندگان با مردم دارند آنها را می‌شناسند.

دکتر علیرضابیگی ادامه داد: نکته دیگر این است که نمایندگان روابط خود را با مردم دارند به این صورت نیست که فردی به یک باره نماینده شود. هر پنجشنبه که ما ملاقات مردمی داریم دفتر بسیار شلوغ است لذا  متکی شناخت دقیقی از شرایط کشور و روابط نمایندگان با مردم ندارد.

او در واکنش به اینکه یعنی مجلس یازدهم عملکرد مثبتی داشته که بتوان از آن دفاع کرد، تصریح کرد: مجلس یازدهم نقاط مثبت و منفی داشته اما به نظر بنده نقاط منفی بر نقاط مثبت عملکرد مجلس غلبه پیدا کرده به این ترتیب که در مواردی که باید منافع مردم به صورت جدی مورد حمایت قرار می‌گرفت، حرکتی صورت نگرفته است. در مجموع علی‌رغم نقاط مثبتی که مجلس یازدهم داشته اما نقاط منفی آن به اندازه‌ای است که می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از علت حال امروز کشور، مربوط به عملکرد متعصبانه مجلس در ارتباط با دولت است چراکه در هر صورت 150 نفر از اعضای این مجلس ابلاغ رسمی از طرف رئیسی داشتند که ستاد او را اداره کنند و حتی 220 نماینده نامه‌ای را امضا کردند و از رئیسی خواستند، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود و از طرفی 250 نماینده طی نامه‌ای از بقیه داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری خواستند که انصراف بدهند.

دکتر علیرضابیگی همچنین تصریح کرد: طبعتاً چنین مجلسی در مواجه با خطاها و مشکلاتی که دولت رئیسی داشته دچار تعصب حزبی شده و این تعصب بر آنها غلبه پیدا کرده و آن نظارت و حسابرسی که باید صورت می‌گرفته اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه وقتی خبر ردصلاحیت شما در رسانه‌ها منتشر شد بسیاری تصور کردند به دلیل قضیه افشای اسامی نمایندگانی است که شاسی بلند دریافت کردند، این گمانه تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ اظهار کرد:  فرمانداری تبریز طی نامه رسمی به بنده گفت که به دلیل داشتن سابقه محکومیت ارتکاب به اعمال خلاف امنیت ملی ردصلاحیت شدید. بنده در مرحله پیش ثبت‌نام سوءپیشینه به روز ارائه کردم که حاکی از آن بود بنده محکومیت کیفری ندارم الان که هیئت اجرایی این نظر را داده مجدداً سوء پیشینه جدید گرفتم، آن را ضمیمه نامه اعتراض خود کردم و به هیئت نظارت استان ارسال کردم که مشاهده کنند بنده سابقه سوء کیفری ندارم و هیئت اجرایی اشتباه کرده است.

دکتر علیرضابیگی در ادامه خاطرنشان کرد: البته بنده متوجه این قضیه هستم که تصمیم گرفتن درباره فردی نظیر من، پزشکیان و همکاران دیگر نمی‌تواند در سطح فرمانداری یک شهرستان اتفاق افتاده باشد و از یک سناریوی کلی نشأت می‌گیرد. نکته دیگر این است که در دادگاه بدوی به دلیل شکایت فاطمی امین به یک سال زندان محکوم شدم که این هنوز قطعیت پیدا نکرده و جزو سوءپیشینه بنده محسوب نمی‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب