1402/09/19-12:38

وزیر کار: ۵۰ میلیون حقوق می گیرم/ افزایش ۵۷درصدی مزد به‌نفع کارگران نبود!

وزیر کار: ۵۰ میلیون حقوق می گیرم/ افزایش ۵۷درصدی مزد به‌نفع کارگران نبود!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه ای درباره حقوق و اضافه کار خود گفت: در مجموع حقوق دریافتی ام حدود 50 میلیون تومان در ماه است.

به گزارش دولت بهار، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه ای درباره حقوق و اضافه کار خود گفت: در مجموع حقوق دریافتی ام حدود 50 میلیون تومان در ماه است.

 
طبق جدول حقوق کارگران در سال 1402، حداقل حقوق ماهیانه یک کارگر با دوفرزند حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان است، این در حالی‌است که تمام دستمزد ماهیانه یک کارگر با اضافه‌کار آن‌هم در خوش‌بینانه‌ترین حالت صرف اجاره خانه و هزینه خوراک ماهیانه می‌شود، به‌معنی واقعی دستمزد فعلی کارگران کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد، به همین دلیل است که اکثر کارگران در 2 یا چند شغل مشغول کار هستند تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی بربیایند.
 
با این حال وزیر کار با بیان اینکه افزایش ۵۷درصدی دستمزد به‌نفع کارگران نبود، گفت: افزایش حقوق منجر به افزایش نقدینگی می‌شود و بالا رفتن حقوق باعث افزایش تورم به 45 درصد در سال 1401 شد!
 
به گزارش دولت بهار، وزیر کار که به قول خودش ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد می‌گوید افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در سال گذشته به نفع کارگران نبود چون تورم ایجاد کرد!
 
خیز "باقدرت" وزیر کار برای قطع حق مسلم مردم!
 
مرتضوی در ادامه گفته است: دهک‌های پردرآمد نباید یارانه دریافت کنند و وزارت کار با قدرت در حال اصلاح و به‌روزرسانی دهک‌ها برای دریافت یارانه است!
 

به گزارش دولت بهار، مرتضوی ماهانه 50 میلیون تومان دریافتی دارد و علی‌رغم سالها معاونت وزارت در دولت دهم متوجه نیست که یارانه حق مسلم تمام ایرانیان است.

نظرات

  • کارگر بازنشسته 27 فروردین

    برای شاهکارهایی که در این دوساله زدی ، خیلی کمه که !!

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب