1402/09/21-21:15
تشدید تنش‌ها میان پاکستان و افغانستان؛

اسلام‌آباد نماینده طالبان را احضار کرد

اسلام‌آباد نماینده طالبان را احضار کرد

درپی حمله مرگبار امروز به نیروهای امنیتی پاکستان و اعلام این‌ کشور مبنی بر استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان، سرپرست سفارت افغانستان به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد.

به گزارش دولت بهار به نقل از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور ساعاتی قبل با احضار نماینده طالبان افغانستان (سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد) اعتراض شدید دولت پاکستان به آنچه استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان و پناهگاه‌های تروریستی در خاک این کشور خوانده شد، را ابلاغ کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: مسوولیت حمله امروز به نیروهای امنیتی پاکستان در شهر دیره اسماعیل خان را "تحریک جهاد" یک گروه تروریستی وابسته به تحریک طالبان پاکستان (TTP) بر عهده گرفته است.

وزارت خارجه پاکستان از سرپرست سفارت افغانستان خواست تا از مقامات هیات حاکمه موقت این کشور بخواهد که هرچه سریعتر تحقیقات کامل علیه عوامل حمله تروریستی در پاکستان و اقدام علیه عاملان و آمران آن را انجام دهد.

پاکستان از طالبان افغانستان خواست تا حمله امروز را در عالی ترین سطح محکوم کنند و اقدامات راستی آزمایی فوری علیه همه گروه های تروریستی (از جمله سرکردگان) و پناهگاه های آنها انجام دهند.

همچنین اسلام‌آباد خواهان اقدام فوری کابل برای بازداشت و استرداد عناصر تروریستی تحت تعقیب پاکستان شد و اینکه افغانستان اجازه ندهد تا قلمروی این کشور توسط تروریست‌ها علیه همسایگان مورد استفاده قرار بگیرد.

براساس این گزارش، تشدید حملات تروریستی در پاکستان به ویژه در مناطق همجوار با نوار مشترک مرزی با افغانستان باعث شده تا اسلام‌آباد بر اتهام خود علیه کابل مبنی بر کارشکنی کشور همسایه در جلوگیری از عناصر تروریستی تاکید کند.

حمله انتحاری و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده توسط عناصر تروریستی به یک پایگاه ارتش در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان منجر به جان باختن ۲۳ نظامی این کشور شد. نیروهای امنیتی پاکستان پس از این حمله در یک عملیات تلافی جویانه در مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا ۲۷ تروریست را به هلاکت رساندند.

روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به نیروهای امنیتی پاکستان را محکوم و با دولت و مردم این کشور به ویژه خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب