1402/10/18-15:23
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی:

دولت با وضع موجود اعتماد مردم را از دست خواهد داد/ دیگر تامین هزینه نان هم مشکل شده است!

دولت با وضع موجود اعتماد مردم را از دست خواهد داد/ دیگر تامین هزینه نان هم مشکل شده است!

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: هر چه به پایان سال نزدیکتر می شویم بازنشستگان تحت استرس بیشتری هستند تا افزایش حقوق ها قانونی تعیین شود.

به گزارش دولت بهار، علی دهقان کیا در گفتگو با عصر خبر افزود: نگرانی بازنشستگان از بی توجهی به قانون و تعیین مزد بر اساس سلیقه است.

او ماده ۴۱ قانون کار را ملاک قانون برای تعیین مزد دانست و گفت: منتظریم تا جلسات شورای عالی کار و کمیته های آن تشکیل شود.

دهقان کیا تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت را تصریح ماده ۴۱ قانون کار در تعیین حقوق ها برشمرد و گفت: بی توجهی به قانون به معنی دست درازی به سفره کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران افزود: تازه تورم اعلامی برای سال جاری است و وضع موجود بیانگر این است که امکان افزایش تورم برای سال آینده دور از انتظار نیست.

او گفت: وقتی یک درصد ارزش افزوده را زیاد می کنید تا برای متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری هزینه کنید این یعنی دست در جیب مردم کردن. دولت و مجلس با این وضع مردم را از دست خواهند داد.

وی حفظ نظام و کشور را اعتقاد قلبی همه دانست و گفت: اما معیشت مردم برای ما مهم است.

دهقان کیا سبد معیشت خانوار را حداقل ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: چطور به ۷ میلیون تومان می شود زندگی کرد؟ وقتی مردم قدرت خرید نداشته باشند تولیدی هم نيست.

وی گفت: با ۷ میلیون تومان کارگران حاضر به کار نیستند چرا که زندگی آنان نمی چرخد بنابراین محبور هستند که به مشاغل آزاد از جمله رانندگی بپردازند.

این فعال بازنشستگان تأمین اجتماعی از وزير کار و دبیر شورای عالی کار که معاون وزیر کار است درخواست کرد در تعیین حداقل مزد قانون را ملاک قرار دهند در غیر این صورت اگر قانون مشکل دارد آن را اصلاح کنند.

وی گفت: در همین کشور ترکیه که همسایه ماست و مثل کشورهای عربی پولدار هم نيست ببینید مزد چگونه افزایش پیدا می کند.

دهقان کیا تصریح کرد: دیگر تامین هزینه نان خانواده هم مشکل شده است.

رییس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران کفت: ما دلمان می خواهد مردم از مسئولان راضی باشند اما افزایش ۲۰ و ۲۵ درصد که با تورم همخوانی ندارد باعث خواهد شد تا مردم پای کار نباشند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب