1402/10/28-10:55

رونالدو برنده جایزه بهترین گل‌زن اروپا در سال ۲۰۲۳ شد

رونالدو برنده جایزه بهترین گل‌زن اروپا در سال ۲۰۲۳ شد

«کریستیانو رونالدو» پرتغالی، کاپیتان باشگاه النصر عربستان سعودی، به عنوان بهترین گلزن اروپا در سال 2023 که از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار (IFFHS) انتخاب شد.

به گزارش دولت بهار؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «رونالدو در صدر فهرست برترین گلزنان سال ۲۰۲۳ قرار گرفت و از دو کیلیان امباپه و هری کین، مهاجمان پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ پیشی گرفت».

طبق گزارش فدراسیون بین المللی IFFHS؛ رونالدو در 59 بازی 54 گل به ثمر رساند و به او این امکان را داد تا به آمار بهترین گل‌های خود در یک سال، از سال 2017، زمانی که بازیکن رئال مادرید اسپانیا بود و سپس 53 گل به ثمر رساند، مجددا دست یابد.

طبق این گزارش؛ رونالدو از امباپه و امتیاز او که ۵۲ گل در ۵۳ بازی است و همچنین از هری کین بازیکن انگلیسی بایرن مونیخ که ۵۲ گل در ۵۷ بازی زده است و ارلینگ هالند نروژی که ۵۰ گل در ۵۰ بازی به ثمر رسانده است پیشی گرفت.

رونالدو ۳۸ ساله ژانویه گذشته و پس از فسخ قراردادش با منچستریونایتد به صورت آزاد به النصر پیوست.

رونالدو تاکنون برنده پنج توپ طلای بهترین بازیکن جهان شده که آخرین بار در سال ۲۰۱۷ بوده است و همچنین سه بار جایزه بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرده که آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۷ بوده است.

در سطح لیگ عربستان سعودی رونالدو با ۱۹ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و سه گل از الکساندر میتروویچ، مهاجم الهلال عربستان جلوتر است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب