1402/11/14-12:51

۱۰۰ هزار تن از مردم غزه شهید، زخمی یا مفقود شده‌اند

۱۰۰ هزار تن از مردم غزه شهید، زخمی یا مفقود شده‌اند

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد، در نتیجه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، ۱۰۰ هزار نفر در نوار غزه شهید، مجروح و مفقود شده و یا هنوز زیر آوار هستند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد کشته‌های ثبت شده در غزه به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده است که ۶۰ درصد آنها زن و کودک هستند. در نوار غزه تنها ۱۳ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان به طور جزئی فعالیت می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: بیماری‌ها در حال گسترش هستند. بیش از ۲۴۵ هزار مورد ذات الریه، ۱۶۱ هزار مورد اسهال حاد، ۷۰ هزار مورد گال یا گری، ۴۴ هزار مورد بثورات پوستی و بیش از ۶۰۰۰ مورد آبله مرغان وجود دارد.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی باید برای مراقبت‌های فوری از نوار غزه خارج شوند. در نوار غزه سوءتغذیه وجود دارد و وضعیت ممکن است بسیار بدتر شود. ما نگران گسترش بی سابقه سوء تغذیه حاد و ناامنی غذایی هستیم. هیچکس در غزه از قحطی و گرسنگی در امان نیست.

این سازمان اعلام کرد: ورود بیماران و مجروحان و کارکنان به بیمارستان‌ها همچنان بسیار دشوار است. فقدان ضمانت‌های سلامتی و امنیت و گذرگاه‌های انسانی در غزه مانع اجرای عملیات بشردوستانه می‌شود که ممکن است منجر به فروپاشی کامل نظام سلامت شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ساکنان در حال حاضر با تشدید حملات در خان یونس درحالی که از گرسنگی و ضعف رنج می‌برند، در حال حرکت به سمت رفح هستند. ما خواهان رفع محدودیت‌های اعمال شده برای ورود کمک‌ها به غزه و ازسرگیری ورود کالاهای اساسی هستیم.

وزارت بهداشت غزه جمعه در صد و نوزدهمین روز جنگ اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ به ۲۷ هزار و ۱۳۱ شهید و ۶۶ هزار و ۲۸۷ مجروح رسید.

این وزارتخانه اعلام کرد: هنوز تعداد زیادی از قربانیان زیر آوارها و در جاده‌ها و خیابان‌ها هستند و به دلیل تیراندازی نیروهای اشغالگر به سمت هر کسی که به آن مکان‌ها نزدیک شود، آمبولانس‌ها یا دفاع مدنی نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب