1402/11/16-00:04

نسبت به خطر گسترش درگیری میان ایران و آمریکا هشدار می‌دهیم

نسبت به خطر گسترش درگیری میان ایران و آمریکا هشدار می‌دهیم

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن هشدار نسبت به خطر گسترش درگیری منطقه ای میان ایران و آمریکا، بر لزوم جلوگیری از آن تاکید کرد.

به گزارش دولت بهار، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه امروز (یک شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه این کشور، ضمن اعلام این که «وضعیت خوب نیست»، نسبت به خطر گسترش درگیری منطقه ای میان ایران و آمریکا هشدار داده و لزوم جلوگیری از آن را مورد تاکید قرار داد.

فیدان ضمن تاکید بر این که رژیم صهیونیستی به دنبال امنیت نیست بلکه برای به دست آوردن سرزمین های بیشتری تلاش می کند، خاطر نشان ساخت که این رژیم روزی «در امان خواهد بود» که فلسطینیان نیز کشور مستقل خود را داشته باشند.

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری «A Haber» این کشور همچنین تاکید کرد که اگر راه حل دو کشوری یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی اجرا نشود، جنگ دیگری در نوار غزه روی خواهد داد.

فیدان ضمن تاکید بر این که آنکارا به تفاهم با قاهره در مورد منطقه شرق دریای مدیترانه اهمیت می دهد، از وجود تفاهم هایی با مصر در رابطه با صادرات هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ترکیه به این کشور نیز خبر داد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این مصاحبه و در پاسخ به پرسشی در مورد سفر «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه به کشورش در اواسط هفته آینده نیز اظهار داشت: سفر پوتین از قبل برنامه ریزی شده بود و طی آن نیز، موضوع های گاز و انرژی و مسائل مربوط به امنیت به ویژه سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بنا بر گزارش شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، فیدان ضمن اعلام این که پرونده گاز و همکاری در حوزه انرژی در راس مسائل مورد بررسی در دیدار پوتین با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه خواهد بود، عنوان کرد: البته که ساخت نیروگاه هسته ای آق‌قویو (در استان ساحلی مرسین در جنوب ترکیه) نیز یک پروژه دو جانبه بزرگ است.

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تاکید بر این که اردوغان و پوتین همچنین درباره قرارداد صادرات غلات از طریق دریای سیاه گفت و گو خواهند کرد، در پاسخ به پرسشی در رابطه با بررسی وضعیت نوار غزه نیز تصریح کرد: رئیس جمهوری ما این موضوع را همواره در دستور کار قرار می دهد و البته وضعیت غزه نیز بررسی خواهد شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب