1399/08/29-09:00

نتانیاهو خواستار موافقت آمریکا با شهرک‌سازی در قدس شرقی شد

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم به دنبال گرفتن چراغ سبز آمریکا برای ساخت واحدهای مسکونی صهیونیست‌نشین در شهرکی در قدس شرقی است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، علی‌رغم مخالفت‌ها و واکنش‌های شدید کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مختلف به تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک در قدس شرقی، تل‌آویو اما برای این کار دست به دامن آمریکا شد.

شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل قرار است با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره شهرک‌سازی در قدس شرقی صحبت کند تا پیش از روی کار آمدن احتمالی دولت «جو بایدن»، موافقت کاخ سفید را کسب کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو به دستیاران خود گفته که قصد دارد این موضوع را با پامپئو، در زمان سفرش به فلسطین اشغالی، مطرح کند.

روز یکشنبه بود که اداره اراضی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در وبسایت خود مناقصه‌هایی را برای ساخت بیش از ۱۲۰۰ واحد جدید در شهرک «گیوعات هاماتوس» شروع کرده است.

منابع مرتبط با نتانیاهو، که خواستند نامشان فاش نشود، به این شبکه گفتند که او می‌خواهد پیش از ورود بایدن به کاخ سفید در ماه ژانویه، زمینه‌سازی‌های لازم درخصوص موافقت آمریکا با توسعه شهرک گیوعات هاماتوس را انجام دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.

این تصمیم رژیم صهیونیستی تا کنون با انتقادها و محکومیت‌هایی را از سوی نماینده سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کشورهای نروژ، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند روبه‌رو شده است.

روز چهارشنبه نیز «سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند نیز با صدور بیانیه‌ای شدیدالحن، تاکید کرد: «از کابینه اسرائیل می‌خواهم این تصمیم را لغو کرده و تمام شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند».

این در حالی است که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند. طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب