1402/11/18-09:11

دوپینگ‌های سریالی، کوراش را به مسلخ تعلیق می‌کشد!؟

دوپینگ‌های سریالی، کوراش را به مسلخ تعلیق می‌کشد!؟

مثبت شدن نمونه تست دوپینگ ملیکا امیدوند به عنوان پنجمین نماینده دوپینگی کوراش ایران شوک بزرگی به ورزش کشورمان وارد کرده و این رشته را در خطر تعلیق از سوی فدراسیون جهانی قرار داده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، هر از گاهی اخبار محرومیت ورزشکاران  رشته های مختلف به دلیل استفاده از مواد ممنوعه برای افزایش کارایی و انرژی در مسابقات به گوش می‌رسد. 

متأسفانه روز گذشته (سه شنبه) مثبت اعلام شدن نمونه تست دوپینگ ملیکا امیدوند نماینده کوراش بانوان کشورمان از سوی نادو ایران، خبر بسیار تلخ و صد البته نگران کننده ای بود؛ چرا که پیش از این نیز تست دوپینگ چهار قهرمان نامدار کوراش ایران از سوی نادو مثبت اعلام شده و این موضوع برای انجمن کوراش ایران که زیر نظر فدراسیون ووشو فعالیت می‌کند؛ خبر بسیار نگران کننده ای است.

به هرحال پیش از این محمد محمدی بریمانلو دارنده مدال نقره قهرمانی جهان و جواد مرادی نمایندگان کوراش ایران که قرار بود به عنوان نمایندگان تیم ملی کوراش ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شوند، به خاطر مثبت بودن تست دوپینگ هردو کوراش کار پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو از ترکیب تیم ملی حذف شدند. 

از سوی دیگر صبا کرمعلی و ابراهیم قجر که طلای مسابقات جهانی کوراش را دارد، پیش از اعزام به مسابقات برون‌ مرزی به دلیل استفاده از مواد ممنوعه مصرفی تست دوپینگ این دو کوراش‌کار نیز مثبت اعلام شد و محرومیت هایی برای این ورزشکاران در نظر گرفته شد، اما متأسفانه در ادامه مثبت بودن سریالی دوپینگ‌ کوراش کاران در نهایت، خبر مثبت بودن نمونه تست دوپینگ ملیکا امیدوند تیر خلاص را به پیگره این رشته زد!

حال با توجه به  اینکه نمونه تست دوپینگ پنجمین نماینده کوراش کشورمان( ملیکا امیدوند)مثبت اعلام شده است، کوراش ایران در لبه پرتگاه قرار دارد و احتمال تعلیق این رشته از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد.

ضمن اینکه طی چند ماه گذشته نیز نماینده روسی «وادا» به صورت پنهانی به ایران سفر می‌کند و چراغ خاموش به بجنورد در خراسان شمالی می‌رود و پس از اینکه درخواست گرفتن نمونه تست را به یکی از کوراش‌کاران میدهد، این ورزشکار حاضر به دادن نمونه تست دوپینگ نمیشود و از محل گرفتن تست ظاهرا گریخته است! حال باید منتظر باشیم تا ببینم که فرار این ورزشکار از دست نماینده «وادا» تا چه اندازه ای به ضرر کوراش ایران تمام خواهد شد، آیا کوراش با ماجرای سریالی دوپینگ نمایندگان خود به مسلخ تعلیق کشیده خواهد شد یا خیر!

لازم به یادآوری است، ملیکا امیدوند در بازی‌های آسیایی هانگژو مدال برنز این مسابقات را کسب کرده و پس از آن برای اعزام به مسابقات جهانی ترکمنستان با معضل بزرگ دوپینگ روبه‌رو شده است. 

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب