1399/08/29-14:57

آمریکا ۱۳۰۰۰ غیرنظامی را در عراق و سوریه کشته است

یک مؤسسه انگلیسی گزارش کرد از سال 2014 تاکنون بیش از 13 هزار نفر در حملات واشنگتن در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، مؤسسه انگلیسی «ایروارز» در گزارشی اعلام کرد که بیش‌ از ۱۳ هزار غیرنظامی در شش سال گذشته و از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حملات ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در عراق و سوریه کشته شده‌اند.  

بنا بر گزارش شبکه «پرس تی وی»، برای اولین بار از زمان آغاز حملات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا به سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴ به بهانه مقابله با داعش، ارتش ائتلاف گزارشی از تقریباً تمامی موارد تأیید شده از آسیب‌ها و تلفات غیرنظامیان در دو کشور مذکور منتشر کرده است.

بنا بر داده‌های ارائه شده که مؤسسه ایروارز به آن دست یافته است، مجموع غیرنظامیانی که در حملات نیروهای ائتلاف در این شش سال در عراق و سوریه جان خود را از دست داده‌اند، از رقم هشت هزار و ۳۱۰ نفر به ۱۳ هزار و ۱۸۷ نفر رسیده است.

«مایلس کاگینز» سخنگوی سابق ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش به ایروارز گفت که دلیل مهم انتشار این آمار، شفاف‌سازی بوده است و این آمار در حقیقت مواردی هستند که مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

ایالات متحده و همپیمانان آن از ۶۸ کشور دائماً به هدف گرفتن و کشتن غیرنظامیان در عراق و سوریه متهم هستند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه سال گذشته میلادی گزارشی را منتشر کرد که در آن اعتراف کرد که بیش از یکهزار و ۳۰۰ غیرنظامی را در ۳۴ هزار و ۵۱۴ حمله بین آگوست ۲۰۱۴ تا پایان می ۲۰۱۹ در عراق و سوریه کشته است.

علیرغم گذشت شش سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش این ائتلاف هنوز در هدف ادعایی خود در خصوص نابودی داعش موفق نبوده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب