1402/11/18-22:08

رفتار دولت عراق در تحریم بانکها و تجار ایرانی با هیچ معیاری همخوانی ندارد

به گزارش دولت بهار، حمید حسینی، سخنگوی اپکس، درباره محدودیت‌های بانک‌های ایرانی در عراق گفت: دیروز یک خبری اعلام شد که عراق ایران را در لیست تحریم قرار داده و مجوز تجار را تمدید نمی‌کند؛ که این خبر روی ارز تأثیر گذاشت. با فشار خزانه داری آمریکا، مدتی قبل برای 8 بانک عراقی و 2 بانک ایرانی ناظر گذاشتند تا در زمینه مبادلات دلار تخلفی صورت نگیرد. اخیراً نامه زدند و مجوز همه این‌ها را تمدید نکردند و گفتند باید تعطیل شوید.

 او درباره علل جلوگیری از فعالیت‌ها بانک‌ها در عراق بیان کرد: من نمی‌دانم آن 8 بانک تخلف داشته‌اند یا خیر اما بانک مرکزی عراق به علت زیان ده بودن یا تخلف آشکار می‌تواند یک بانک را منحل کند، اما بانک ملی و پارسیان هیچ تخلفی نداشتند. از روزیکه گفتند تحریم است، بانک پارسیان و ملی هیچ فعالیتی در عراق نداشتند و کار دیناری می‌کردند وهیچ تبادل دلاری وجود نداشت. این کم لطفی بانک مرکزی عراق به ما بود که این نامه را منتشر کرد و اعلام کرد مجوز بانک‌های ایران را لغو می‌کند.

حسینی درباره راهکار جلوگیری از این روند گفت: این بانک‌ها از فردا تعطیل نمی‌شوند و اگر الان اقدام به شکایت کنیم، می‌توان جلو این کار را گرفت. ما نباید اجازه دهیم به راحتی این بانک‌ها تعطیل شوند. در امارات و اروپا کسی ناظر به بانک‌های ما نیست بعد در عراق ناظر برای ما گذاشته‌اند و دستور می‌دهند که باید تعطیل کنید. بانک‌های ما هر کدام 250 میلیون دلار برای دریافت مجوز در عراق هزینه کرده‌اند و این رفتار دولت عراق با هیچ معیاری همخوانی ندارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب