1402/11/19-00:47

سخنان ملی پوشان ایران بعد از حذف

سخنان ملی پوشان ایران بعد از حذف

ملی پوشان ایران بعد از شکست مقابل قطر و حذف از جام ملت های آسیا ابراز شرمندگی کردند.

به گزارش دولت بهار، تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 به مصاف قطر رفت و با نتیجه 3 بر 2 مقابل این تیم شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

صحبت ملی پوشان بعد از این مسابقه را در ادامه می خوانید.

امید ابراهیمی پس از شکست تیم ملی مقابل قطر، گفت: موقعیت‌هایی داشتیم که می‌توانستیم به بازی برگردیم. حتی بعد از گل دوم هم چند موقعیت داشتیم. اگر استفاده می‌کردیم برنده می‌شدیم و به فینال می‌رسیدیم. واقعا خستگی در تن همه ما ماند. فقط و فقط شرمنده مردم شدیم که نتوانستیم آن‌ها را خوشحال کنیم.

وی در مورد اینکه تیم قطر بعد از گل اول ایران فروریخت و چرا روند تیم ملی ادامه پیدا نکرد، گفت: خودمان هم می‌خواستیم. بعد از گلی که زدیم تلاش کردیم و موقعیت هم داشتیم که به گل برسیم ولی متاسفانه نشد.

هافبک تیم ملی درخصوص اینکه روز خوبش نبود، گفت: وقتی شرایط تیم خوب نباشد، هر بازیکنی هم که تلاش کند نمی‌شود. تیم شرایط خوبی نداشت. واقعا شرمنده مردم شدیم.

ابراهیمی درمورد اینکه قلعه نویی اعلام کرد تیم ملی نیاز به تغییرات دارد، گفت: قلعه نویی به من محبت دارد. چه قهرمان می‌شدیم چه نمی‌شدیم، این آخرین تورنمنت و بازی‌های ملی من بود. از صمیم قلب می‌خواستم با اتفاق بهتر و قهرمانی همراه باشد ولی متاسفانه نشد. امروز آخرین بازی ملی من بود. از قبل این تصمیم را گرفتم. دوست داشتم در فینال باشم ولی نشد. خوشحالم در این 12 سال با قلب و تمام وجودم برای مردم، وطنم و خاکم تلاش کردم ولی شرمنده مردم شدیم.

احسان حاج صفی، مدافع تیم ملی فوتبال ایران بعد از این شکست گفت: اگر توپ‌های ما وقتی یک بر صفر جلو بودیم یا توپ حسین کنعانی زادگان گل می‌شد یا اگر مهدی طارمی در نیمه اول گل می‌زد، وضعیت فرق داشت. نیمه دوم که جای خودش. امروز از آن روزها بود که روز خوش ما نبود. این حسرتی است که ماند و واقعا نمی‌دانم. هیچ کلمه‌ای نمی‌توانم بگویم. شرمنده همه مردم ایران هستیم که ما را دعا کردند.

حاج صفی که با بغض اظهاراتش را ادامه می‌داد مصاحبه‌اش نیمه کاره ماند و با چشمان اشک‌بار میکسدزون را ترک کرد.

مهدی طارمی بعد از بازی ضعیف در نیمه نهایی و حذف ایران گفت: ما آمده بودیم که مردممان را خوشحال کنیم. تمام تلاشمان را کردیم. به جز عذرخواهی چیزی نداریم. توجیهی هم نداریم. شما هم باهوش هستید و می‌دانید چه اتفاقاتی افتاد و نمی‌خواهیم الان روی آن متمرکز شویم. دم همه بچه ها گرم که تمام تلاششان را کردند.  

وی در خصوص اینکه چرا در پایان بازی به سمت بازیکنان قطری دوید و درگیری پیش آمد، ادامه داد: این مسائل حاشیه است. در فوتبال برد و باخت است و ما به آنها تبریک گفتیم ولی اینکه بخواهند بی احترامی کنند، نمی‌شود. به احترام تمام ایرانی‌ها باید یک حرکتی می کردم. فوتبال برد و باخت دارد و یک سمتش شادی و غم است ولی در نهایت احترام می‌ماند. فکر می‌کنم به مردم ایران بی احترامی شد و به همین خاطر واکنش نشان دادم.

طارمی در خصوص اینکه تیم ملی به قهرمانی در این دوره خیلی نزدیک بود، گفت: همه چیز را شما می‌دانید و مردم هم باهوش هستند و می‌دانند چه اتفاقاتی می توانست رقم بخورد. به خاطر همین هم همه ناراحت هستند. ما پتانسیل این را داشتیم که قهرمان شویم ولی امروز چرخ فوتبال برای ما نچرخید.

سعید عزت اللهی پس از حذف ایران از جام ملت‌های آسیا، گفت: شرمنده مردم و خانواده‌‌هایمان شدیم که در این چند ماه کنار ما بودند. امروز روی بد فوتبال به ما رو کرد. خیلی از موقعیت‌ها را از دست دادیم. توپ‌هایمان به گل تبدیل نشد. در طرف مقابل توپ‌هایی که شاید 70 درصد بودند به راحتی وارد دروازه ما شد. صحبت خاصی ندارم. امیدوارم از این لحظات درس بگیریم. امروز دیدیم قطر چگونه یک کشور را بسیج کرده بود برای اینکه مقابل ما بازی کنند. چه از نظر میزبانی چه از نظر بلیت‌ها و تماشاگران، دست تک تک مردمی که در استادیوم بودند یا پای تلویزیون‌ها ما را تماشا کردند، می‌بوسم. امیدوارم در آینده بتوانیم جبران کنیم.

هافبک تیم ملی درخصوص اینکه امید زیادی به این نسل بود قهرمانی آسیا را رقم بزند، گفت: تا اینجا هم چیزی از ارزش بچه‌ها و کادرفنی کم نمی‌شود. همه افرادی که اهل فوتبال هستند به چشم دیدند با همه وجود جنگیدیم. لحظات سخت داشتیم در این تورنمنت ولی تا آخرین لحظه جنگیدیم. برخی اتفاقات که درفوتبال رقم می‌خورند هم دست ما نیست. تمام توانمان را برای این بازی گذاشتیم. بقیه کار دست خدا بود. فکر می‌کنم قسمت نبود.

کریم انصاری‌فرد بعد از ناکامی برای صعود به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، گفت: درباره اتفاقات بازی نیاز نیست صحبت کنیم. تنها جمله‌ای که می‌توان گفت این است که از مردم ایران و کسانی که دعا کردند و کنارمان بودند عذرخواهی می‌کنیم.  خیلی دوست داشتیم دل مردم را شاد کنیم اما شرمنده آنها شدیم و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم عذرخواهی کنم.  درباره ایرادات باید در فرصت مناسب صحبت کنیم و تنها جمله‌ای که می‌شود گفت این است که عذرخواهی می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا از حضور در تیم ملی خداحافظی می‌کند یا خیر؟ گفت: نمی‌خواهم زیاد تکرار کنم اما از تمام مردم عذرخواهی می‌کنم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب