1402/11/27-13:16

مصر درحال ساخت دیوار مرزی در مرز غزه است

مصر درحال ساخت دیوار مرزی در مرز غزه است

به گزارش سی‌ان‌ان، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که مصر در حال ساخت یک منطقه حائل دیوارکشی شده در مرز غزه است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس؛ طبق گزارش‌ها، تصاویر ماهواره‌ای 15 فوریه (26 بهمنِ) شرکت Maxar Technologies ساخت دیوار در امتداد مرز مصر و غزه را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، این تصاویر نشان می‌دهد مصر منطقه حائل به وسعت مایل‌ها و دیوار مرزی را در امتداد مرزش با غزه می‌سازد.

طبق این گزارش، تصاویری که در پنج روز گذشته گرفته شده‌اند، نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از خاک مصر بین یک جاده و مرز غزه با بلودوزر پاکسازی شده است.

به گزارش این شبکه، زمانی که این منطقه حائل که از انتهای مرز غزه تا دریای مدیترانه امتداد دارد تکمیل شود، مجموعه گذرگاه مرز رفح مصر را فرا خواهد گرفت.

سی‌ان‌ان گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای بیشتری که بررسی کرده نشان می‌دهد که بولدوزرها سوم فوریه (14 بهمن) وارد محل شدند و خاک‌برداری اولیه منطقه حائل در ششم فوریه آغاز شد و در پنج روز گذشته روند تشدید شده است.

ویدئوهای منتشر شده توسط بنیاد حقوق بشر سینا ساخت دیوار مرزی را نشان می‌دهد که به گفته آن‌ها پنج متر ارتفاع خواهد داشت. این سازمان که خود را یک گروه غیردولتی حقوق بشری معرفی می‌کند، گفت که دو پیمانکار محلی به آن‌ها گفته‌اند که دیوار مرزی سفارش نیروهای مسلح مصر است.
 
این ساخت‌وساز در حالی انجام می شود که بیم آن می‌رود که وضعیت انسانی وحشتناک در غزه با حمله زمینی اسرائیل به رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه که محل اسکان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی گریخته از جنگ است، وخیم‌تر شود. علیرغم فشارهای بین‌المللی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده که نیروهای اسرائیلی وارد رفح خواهند شد؛ اقدامی که می‌تواند به کشته شدن هزاران غیرنظامی و کوچ اجباری منجر شود.

مصر به شدت جابجایی اجباری فلسطینیان به خاک خود را رد کرده و منکر آماده شدن برای ورود گسترده فلسطینی‌ها به شبه‌جزیره سینا در صورت وقوع حمله اسرائیل به رفح شده است. اما واشنگتن پست گزارش داده به نظر می‌رسد قاهره برای چنین سناریوی آماده می‌شود. این روزنامه افزود ویدئویی را که نشان می‌دهد مصر پاکسازی یک قطعه زمین مستطیل شکل و ساخت دیوار اطراف آن برای اسکان آوارگان فلسطینی را آغاز کرده، تایید می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب