1402/12/01-13:59

هشدار رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به رئیس سازمان برنامه و بودجه

هشدار رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به رئیس سازمان برنامه و بودجه

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم ارزش روز بدهي های دولت به تامین اجتماعی را بگوییم باید ۷۰۰ همت در ۵ ضرب شود که عدد ۳۵۰۰ همت می شود.

به گزارش دولت بهار، علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: دولت مخالف پرداخت ۱۷۰ همت بوده و مجلس نیز بر مصوبه خود تاکید کرده است بنابراين تصمیم نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شده است.

او گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغی را برای پرداخت بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی ندیده بود در صورتی که بدهي سال جاری دولت نیز ۲۱۴ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: سال جاری نیز دولت باید ۷۰ همت بابت بدهي خود به تامین اجتماعی پرداخت کند که تا کنون در عمل چیزی را شاهد نیستیم در صورتی که در آستانه ماه دوازدهم سال می باشیم.

او تاکید کرد: اگر بخواهیم ارزش روز بدهي های دولت به تامین اجتماعی را بگوییم باید ۷۰۰ همت در ۵ ضرب شود که عدد ۳۵۰۰ همت می شود.

دهقان کیا با بیان این که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با قوانین حمایتی دولت سر سفره سازمان تامین اجتماعی نشسته اند، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که بدهي جاری دولت در سال آتی به ۳۰۰ همت برسد.

او با هشدار به رئیس سازمان برنامه و بودجه بابت مخالفت با مصوبه مجلس در خصوص پرداخت ۱۷۰ همت بدهي دولت به تامين اجتماعي در سال ۱۴۰۳ گفت: بیش از اندازه مردم را عصبانی نکنید و بگذارید مردم با امید در انتخابات شرکت کنند.

وی بهانه نداشتن پول از سوی دولت را مردود دانست و گفت: دولت سهام و دارائی غیر نقدی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می دهد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با بیان این که مخالفت های سازمان برنامه و بودجه با مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی بی پاسخ نخواهد ماند، اظهار داشت: از رئیس جمهور انتظار داریم که ترمز ماشین بی مهری سازمان برنامه و بودجه با بازنشستگان تأمین اجتماعی را بکشد و دولت هم در جلسه مجمع موافقت خود را با پرداخت ۱۷۰ همت اعلام کند.

دهقان کیا دیدگاه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را درباره مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی خوب، واقعی و مثبت ذکر کرد و گفت: از قدیم گفته اند رو سیاهی برای ذغال می ماند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب