1399/09/04-08:45

وزیر خزانه داری دولت بایدن مشخص شد

رئیس جمهور منتخب آمریکا نامزد خود برای تصدی پست وزارت خزانه داری را معرفی کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در راستای تکمیل کابینه خود جنت یلن، رئیس پیشین بانک مرکزی را نامزد سمت ریاست وزارت خزانه داری کرد.

بر این اساس، یلن که یک اقتصاددان برجسته و استاد بازنشسته دانشگاه برکلی است نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که موفق به کسب هر سه جایگاه بزرگ اقتصادی در این کشور شامل ریاست فدرال رزرو (بانک مرکزی)، ریاست شورای مشاورین اقتصادی کاخ سفید و وزیر خزانه داری می‌شود.

پیش‌تر در دولت باراک اوباما و در سال ۲۰۱۴ جنت یلن موفق شد با کسب ۵۶ رای مجلس سنا به ریاست بانک مرکزی منصوب شود.

بایدن روز گذشته نیز شماری از نامزدهای خود برای پست های مختلف دولت آینده را مشخص کرد. بایدن بعد از ظهر روز دوشنبه بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن از قصد خود برای معرفی آنتونی بلینکن، مشاور سابق سیاست خارجی، برای خدمت به عنوان وزیر امور خارجه خبر داد.

او همچنین از برنامه‌های خود برای استفاده از الخاندرو مایورکاس برای احراز سمت وزارت امنیت داخلی خبر داد.

تیم انتقالی جو بایدن همچنین اعلام کرد او، جان کری وزیر امور خارجه پيشين آمریکا را به عنوان نماينده ويژه خود در امور تغییرات آب و هوایی (گرمایش زمین) معرفی می‌کند.

بایدن، لیندا توماس گرینفیلد را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی خواهد کرد و جک سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن معرفی خواهد شد.

تیم انتقالی جو بایدن اعلام کرد آوریل هینز نیز برای احراز مدیریت اطلاعات ملی آمریکا معرفی خواهد شد.

بلینکن به عنوان مشاور ارشد سیاست خارجی بایدن در طول رقابت‌های انتخاباتی‌اش فعالیت می‌کرد. سابقه همکاری آن‌ها با هم به زمان عضویت بایدن در کمیته روابط خارجی سنا برمی‌گردد، جایی که بلینکن شش سال به عنوان مدیر ستاد دموکرات‌ها خدمت کرد.

نامزدی او برای این سمت مورد استقبال متخصصان امنیت ملی مانند ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی قرار گرفت. او در پیامی توئیتری نوشت که بلینکن یک وزیر خارجه قدرتمند خواهد بود که می‌تواند با اقتدار از طرف بایدن و با دانش صحبت کند.

جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا که بعنوان نماینده ویژه جو بایدن در امور تغییرات آب و هوایی معرفی شده است، در حساب توئیتری خود نوشت: آمریکا به زودی دولتی خواهد داشت که با بحران آب و هوایی به عنوان یک تهدید فوری علیه امنیت ملی برخورد می‌کند. من به اینکه با رئیس جمهور منتخب، متحدان و رهبران جوان جنبش آب و هوایی طرف همکاری باشم تا به عنوان نماینده رئیس جمهور در امور آب و هوایی به این بحران رسیدگی کنیم، افتخار می‌کنم.

پیش زمینه دیپلماتیک کری سرمایه‌ای برای بایدن خواهد بود. او متعهد شده است که در اولین روز ریاست جمهوری خود به توافق نامه آب و هوایی پاریس بپیوندد و می‌خواهد در موضوعی که عمدتاً توسط دولت ترامپ طی چهار سال گذشته نادیده گرفته شده است، نقش رهبری را بازی کند.

کری در زمان وزارت خود، چالش‌های زیست محیطی را به عنوان اولویت‌های دیپلماتیک از اقیانوس‌ها گرفته تا هیدرو فلوروکربن‌ها مطرح کرد. او معمار اصلی توافقنامه آب و هوایی پاریس بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب