1399/09/05-10:15

آلمان نظامیانش را از قندوز افغانستان خارج می‌کند

ارتش آلمان اعلام‌کرد نظامیان این کشور ولایت قندوز واقع در شمال افغانستان را طی چند هفته آینده ترک خواهندکرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، نظامیان آلمانی به نخستین حضور خود در یک میدان جنگ از زمان پایان جنگ جهانی دوم در ولایت شمالی افغانستان پایان می دهند.

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان امروز اعلام کرد ارتش این کشور برای دومین بار و طی هفته های آینده از ولایت قندوز خارج خواهد شد. فرماندهی عملیات نظامی ارتش آلمان نزدیک شهر پوتسدام با تایید این خبر از انتقال تقریباً ۱۰۰ نظامی این کشور مستقر در قندوز به مقر آموزشی ناتو (پشتیبانی قاطع) در مزارشریف خبر داد.

قرار است پایگاه امن ارتش آلمان در 'پایگاه پامیر' برای پشتیبانی از ارتش افغانستان در محل خود حفظ شود و بسته به نیاز، تیم های مشاور در آینده به آنجا منتقل شوند تا ادامه کار را انجام دهند. با این حال، دیگر حضور دائمی نظامیان آلمانی در قندوز وجود نخواهد داشت.

در مجموع ۱۲۵۰ نظامی آلمان در افغانستان مستقر هستند که بیشتر آنها در مزار شریف به سر می برند و مابقی در پایتخت کابل حضور دارند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط د. پ.آ. تصمیم برای عقب نشینی قندوز اواخر تابستان توسط رهبری نظامی عملیات ناتو در کابل گرفته شده است و ارتباطی با تسریع در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ندارد که هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام شد ندارد.

آمریکا تا ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) شمار نظامیان خود را از حدود ۴۵۰۰ به ۲۵۰۰ نفر کاهش می دهد. این در حالی است که فقط پنج روز بعد از آن، در ۲۰ ژانویه (اول بهمن)، جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری در کاخ سفید جانشین ترامپ می شود.

ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه فوریه توافق نامه ای با طالبان امضا کرد که نوید عقب نشینی تدریجی همه نیروهای ایالات متحده و ناتو تا پایان آوریل ۲۰۲۱ را می دهد. طالبان متعهد به گفتگوهای صلح با دولت در کابل شده که از ماه سپتامبر آغاز شده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب