1399/09/07-19:23

ایران در رتبه اول تبعیت از پروتکلهای سازمان جهانی بهداشت!

دکتر طریقت منفرد، وزیر اسبق بهداشت در برنامه عصر شبکه افق در بخشی از گفتگو با نادر طالب زاده گفت:

➖ مبتکرین طب نوین از سال 2002 به این نتیجه رسیدند که بدون استفاده از روشهای طب سنتی کشورهای باستانی، بشر به سلامت غایی نمی رسد.

➖ در کشور ژاپن بیش از 90 درصد از طب سنتی استفاده می کنند.

➖ رهبر انقلاب در سال 93 در سیاست های ابلاغی، می فرمایند بازبینی، تبیین، ترویج و نهادینه کردن طب ایرانی. این سیاست ها تبدیل به قانون شد. چرا نباید اجرا می شد؟

➖ مهمترین و حیاتی ترین نیاز مردم، سلامت آنهاست، مهمترین وظیفه حاکمیت پرداختن به سلامت مردم است. سلامت و امنیت دو رکن مهم کشور است. ولی به بخش سلامت بی توجهی شده است.

➖ در آلمان بیش از ۶۰ درصد داروها پایه گیاهی دارد یعنی از سیستم شیمیایی آمده اند به سیستم گیاهی.

➖مسئولین گفتند که کرونا دارو ندارد و حتی به صراحت گفتند اگر خودمان مبتلا به کرونا شدیم از این دارو ها استفاده نمی کنیم. وقتی بیماری دارو ندارد باید دفاع بدن را تقویت کنیم. این خیلی ارزانتر است.

➖تحقیقات طب نوین در رابطه با درمان آینده، بقدری گران خواهد شد که حتی کشورهای ثروتمند از دسترسی به این خدمات محروم می مانند. آیا منطق حکم نمی کند که اولویت مان را در پیشگیری قرار بدهیم؟

➖از مجموع ۲۰۰ کشور، تنها ۳۰ کشور، از پروتکل های سازمان بهداشت جهانی تبعیت کردند. در بین این ۳۰ کشور، ما نفر اول شدیم و با نفر دوم خیلی فاصله داریم، یعنی خیلی اول شدیم!

➖این ویروس را که ما درست نکردیم و خودش هم خودبخود ایجاد نشده، اینکه بیاییم صددرصد از بهداشت جهانی تبعیت کنیم، باید ببینیم فرهنگ و سنت ما چه می گوید.

➖باید مشخص کنیم که تا کجا می خواهیم تابع محض کسانی باشیم که این ویروس را برای ما هدیه آوردند!

➖بزودی خواهیم فهمید که باید قوانین خودمان را اجرا کنیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب