1402/12/19-20:48

روند تحویل جنگنده‌های «اف-16» به ترکیه آغاز شده است

روند تحویل جنگنده‌های «اف-16» به ترکیه آغاز شده است

وزیر خارجه ترکیه روز شنبه از شروع تجهیز این کشور به جت‌های جدید «اف-16» ساخت آمریکا خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس؛ «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه ک روز شنبه خبرنگاران گفت: «روند تحویل جنگنده‌های "اف-16" به ترکیه آغاز شده است.»

وی با بیان اینکه مقام‌های آمریکایی اراده خود را در این خصوص اعلام کرده اند، گفت: «در این خصوص به کنگره اطلاع داده شده است.»

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «پس از حل مسائل فنی، وزرای دفاع و ارگان‌های ذیربط به بحث و تبادل نظر درباره مسائل آتی ادامه خواهند داد.»

وزیر ترکیه همچنین با اشاره به پویایی مثبت در روابط با آمریکا گفت: «روابط ترکیه و آمریکا امکان حل مشکلات را فراهم می‌کند.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اخیر اظهار داشته بود:«پس از تایید وزارت خارجه آمریکا، دولت ترکیه به مذاکرات با این کشور در مورد جنگنده‌های "اف-16" ادامه می‌دهد».

اردوغان در مقر حزب عدالت و توسعه در «آنکارا»، پایتخت ترکیه گفت:«ما به جای اف-35 بر اف-16 تمرکز کرده‌ایم.»

وی گفت:«ما با سناتورهای آمریکایی درباره اقداماتی که در مورد جنگنده‌های اف 16 گفت‌وگو کردیم.»

پس از آن که آنکارا به عضویت سوئد در ناتو چراغ سبز نشان داد، وزارت امور خارجه آمریکا فروش معلق 23 میلیارد دلاری هواپیماهای اف-16 و کیت‌های نوسازی به ترکیه را تصویب کرد.

ترکیه بخشی از برنامه اف- 35 بود، اما با خرید سامانه موشکی «اس-400» ساخت روسیه، ترکیه از اف-35 فاصله گرفت. یونان رقیب سنتی ترکیه به شدت تحرکات ترکیه از جمله تقویت نظامی این کشور را زیر نظر دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب