1402/12/22-13:47

برکناری فرمانده نیروی دریایی روسیه

 برکناری فرمانده نیروی دریایی روسیه

گزارش‌ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین فرمانده نیروی دریایی خود را جایگزین کرده است، اقدامی که پس از یک رشته حملات بزرگ اوکراین به ناوگان دریای سیاه روسیه انجام می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از اکو ایران؛ روزنامه ایزوستیا تحت حمایت کرملین اعلام کرد که دریاسالار نیکولای یومنوف که از سال 2019 فرمانده نیروی دریایی روسیه بود، برکنار شده و دریاسالار الکساندر مویسیف جایگزین وی خواهد شد.

خبرگزاری فونتانکا چاپ سن پترزبورگ گزارش داد که مویسیف، «قهرمان روسیه» به عنوان «سرپرست فرمانده کل نیروی دریایی روسیه» منصوب شده است و این پست به زودی دائمی خواهد شد. این روزنامه در مورد یومنوف گفت که «او به سمت خود بازنخواهد گشت.»

مویسیف بر گسترش ناوگان دریای سیاه در سواستاپل نظارت داشت که در سال 2018 مسئولیت آن را بر عهده گرفت و در ماه مه 2019 به عنوان فرمانده ناوگان شمال منصوب شد، جایی که زمانی مهندس بخش جنگ الکترونیک در آن بود.
 
انتصاب اخیر او به دنبال حملات مکرر نیروهای کیف به ناوگان دریای سیاه روسیه در جریان تهاجم به اوکراین صورت گرفت.

اندیشکده انستیتو هادسون به نیوزویک گفت که اوکراین «با این سرعت در مسیر از بین بردن نیمی از ناوگان قدرتمند دریای سیاه روسیه تا سال 2025 است» و «اوکراین از زمان شروع جنگ تقریباً 30 درصد از این ناوگان را غرق کرده یا به شدت به آن آسیب زده است.»

رزمناو پرچمدار مسکوا در آوریل 2022 غرق شد و طبق گزارش‌ها، حمله به مقر این ناوگان در سواستوپل کریمه بیش از 30 افسر را کشت.

پهپادهای دریایی اوکراین ماه گذشته ناو موشکی ایوانووتس روسیه را منهدم کردند و با موفقیت به کشتی‌های فرود روسی از جمله سزار کونیکوف در جنوب کریمه، در جنوب شرقی بندر سواستوپل حمله کردند.

در 5 مارس، کشتی گشتی ناوگان دریای سیاه سرگئی کوتوف در یک حمله شبانه مورد اصابت قرار گرفت و سازمان اطلاعات نظامی اوکراین مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

آتِش، یک جنبش پارتیزانی اوکراینی، روز یکشنبه گزارش داد که حملات موفق اوکراین، روسیه را مجبور کرده است موتورهای کشتی را از کریمه اشغالی به پایگاه دریایی در نووروسیسک، در منطقه کراسنودار روسیه منتقل کند.

در پست تلگرامی آتش آمده است: «ما مطمئن هستیم که ناوگان دریای سیاه به ناوگان باتلاق تبدیل خواهد شد یا به طور کامل نابود خواهد شد.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب