1403/02/05-19:51

درخواست انگلیس برای افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو

درخواست انگلیس برای افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو

وزیر دفاع انگلیس دنیای کنونی را خطرناک توصیف و تاکید کرد: همه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید بودجه‌ نظامی خود را به ۲.۵ درصد از درآمد ناخالص داخلی خود افزایش دهند.

به گزارش دولت بهار به نقل از آناتولی، گرانت شاپس روز چهارشنبه در مورد هزینه‌های نظامی کشورهای عضو این ائتلاف نظامی به اسکای نیوز گفت: لندن معتقد است که افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو در این دنیای خطرناک منطقی است.

وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در نشست آتی ناتو در واشنگتن این موضوع را مطرح خواهد کرد.

سوناک روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در پایگاه نظامی لهستان گفت که کشورش برنامه‌هایی برای افزایش بودجه نظامی به ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی انی کشور تا سال ۲۰۳۰ طراحی کرده است.

افزایش هزینه های دفاعی یکی از موضوعات اصلی ناتو است که اولین بار استولتنبرگ آن را مطرح کرده بود.

طرح لتونی برای جذب شهروندان خارجی در ارتش

این خبر در حالی منتشر شده است که دولت لتونی اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی تصویب کرد که به شهروندان خارجی‌ اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیروهای مسلح این کشور خدمت کنند.

کابینه وزیران لتونی روز گذشته به وقت محلی اصلاحاتی را برای اطمینان از پذیرش اتباع خارجی در نیروهای مسلح این کشور تصویب کرد.

آندریس اسپرادز، وزیر دفاع لتونی گفت که کشورش با درس گرفتن از تجربه اوکراین برای سناریوهای مختلف تهدید نظامی آماده می‌شود.

وی افزود: با تصویب این قانون در صورت ضرورت می‌توانیم داوطلبانی از کشورهای خارجی را در ارتش خود پذیرش کنیم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب