1399/09/23-12:54

برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان اعلام شد

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت امتحانی دی ‌ماه ۹۹ را ابلاغ کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای برنامه‌ریزی، طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال ۹۹ و بر اساس مجوز مرکز مدیریت بیماری واگیردار در دوران شیوع بیماری کرونا، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه ابلاغ شد.

بر اساس این شیوه‌نامه؛ برگزاری امتحانات باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد و مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی به همراه درج صحیح اطلاعات حوزه‌ها و عوامل اجرایی بر عهده مدیرکل استان است.

ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشده‌اند، به شیوه حضوری برگزار خواهد شد. دانش آموزان دوره پیش‌دانشگاهی سال‌های قبل می‌توانند پس از تطبیق دروس، در امتحانات نهایی دروس معادل پایه دوازدهم شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع ویروس کرونا مدارس و مراکز آموزشی به دلیل جلوگیری از تجمعات انسانی تعطیل شدند، از این رو امتحانات خرداد ماه سال تحصیلی گذشته برای تمامی دانش آموزان به جز در پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت مجازی برگزار شد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب