1403/02/17-11:03

بورل: قحطی از شمال غزه در حال سرایت به جنوب است

بورل: قحطی از شمال غزه در حال سرایت به جنوب است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هشداری به نقل از سیندی مک‌کین، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل از به وقوع پیوستن سناریوی «بسیار ترسناک» قحطی در شمال غزه خبر داد.

به گزارش دولت بهار، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل امروز دوشنبه در رشته پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از وقوع قحطی در شمال غزه خبر داد و خواستار آتش‌بس فوری شد.

«سناریویی که از آن ترس زیادی وجود داشت، به وقوع پیوسته: به گفته مدیر برنامه غذای سازمان ملل سیندی مک‌کین قحطی تمام و کمال در شمال غزه وجود دارد و به سمت جنوب می‌رود» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ضمن بیان این اظهارات، تاکید کرد «باید به خواسته‌های جامعه بین المللی که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته، گوش فرا داد: باید قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل به طور کامل و فورا اجرایی شود».

ماه میلادی گذشته برنامه جهانی غذا درباره بحران قحطی در باریکه غزه هشدار داد و اعلام کرد: «روز به روز در حال نزدیک شدن به وضعیت قحطی در نوار غزه هستیم».

وزیر خارجه ایرلند هم همزمان هشدار داده بود «100 درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

بورل در ادامه پیامش، بر لزوم آتش‌بس برای آزادی اسرا و امدادرسانی به گرسنگان در غزه تاکید کرد و گفت «اسرائیل همچنان موظف به اعطای دسترسی کامل، ایمن، سریع و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه در مقیاس نیازمندان است».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب