1403/02/18-10:19

فلامینگوها میهمان آبگیرهای خراسان شمالی شدند

با شروع مهاجرت بهاری پرندگان در عرض شمالی زمین٬ این روزها تالاب‌ها و آبگیرهای استان خراسان شمالی و به ویژه شهرستان گرمه منظره حضور انواع مختلفی از این پرندگان مهاجر به ویژه فلامینگوها است.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم٬ با شروع مهاجرت بهاری پرندگان در عرض شمالی زمین٬ این روزها تالاب‌ها و آبگیرهای استان خراسان شمالی و به ویژه شهرستان گرمه منظره حضور انواع مختلفی از این پرندگان مهاجر به ویژه فلامینگوها است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه در این باره اظهار داشت: فرود پرنده‌های مهاجر در آبگیرهای این شهرستان برای استراحت کوتاه مدت و تجدید قوا باعث شد، شهروندان گرمه‌ای با تماشای این مخلوقات زیبای خدا، لحظاتی به یاد ماندنی را تجربه کنند.

عبدالرحمن زحمتی در ادامه افزود: بارندگی‌های اخیر فصل بهار سال 1403 باعث شده اغلب آب‌بندهای طبیعی و بندهای خاکی شهرستان میزبان گونه‌هایی از قبیل فلامینگو، باکلان، چنگر، اردک سرسبز، اردک سرحنائی، اکراس سیاه، خوتکا، اگرت، ابیا، فالاروپ گردن سرخ، کاکائی صورتی، چوب پا، آبچلیک پاسرخ، حواصیل، پاشلک، گاوچرانک، بوتیمار، سلیم طوقی کوچک باشند.

زحمتی اضافه کرد: در این مدت کشاورزان و دوستدار حیات وحش چندین گونه از پرندگانی که به دلیل خستگی یا وزش باد شدید در استخرهای کشاورزی گیر کرده بودند به این اداره تحویل و بعد از تیمار و نگهداری، در طبیعت رهاسازی شدند.

فلامینگوها میهمان آبگیرهای خراسان شمالی شدند+فیلم

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب