1403/02/19-10:26

اعلام نتایج آزمون دبیری تا اواسط خرداد

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در تابستان در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش می‌بینند و برای اول مهر آماده به خدمت می‌شوند.

به گزارش دولت بهار، علی فرهادی روز چهارشنبه درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: در مهر ۱۴۰۲ ، ۲۰۳ هزار کمبود معلم قطعی داشتیم. آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری دیر اعلام شد اما امسال چند تدبیر اندیشیده شده است که یکی از این موارد این است که از معلمان شاغل و بازنشسته به صورت اضافه تدریس بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار معلم ابتدایی در آزمون آموزگاری داریم که برای اول مهر جذب خواهند شد. آزمون دبیری هم ۲۸ اردیبهشت برگزار و تا اواسط خرداد نتایج آن اعلام می‌شود.

وی افزود: خرداد و تیر برای برگزاری کانون‌های ارزیابی فرصت داریم تا شناسایی و اعلام نتیجه نهایی کنیم و در نهایت هم در تیر و مرداد و شهریور در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش دهیم و برای اول مهر به عنوان معلم آماده به خدمت آماده شوند.

سخنگوی آموزش و پرورش تاکید کرد: جذب این تعداد معلم قابل توجه است، همچنین ۱۹ هزار معلم کیفیت بخشی را جذب می‌کنیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را هم خواهیم داشت.

فرهادی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم که بازنشستگی معلمان را تمدید کنیم که پیش بینی حدود ۶۷ هزار بازنشسته است که هر چقدر بتوانیم بازنشستگان را نگه می‌داریم.

به گزارش ایرنا، کمبود معلم به علت خروج معلم بیش از ورود آن به چرخه تعلیم و تربیت بوده است و بر این اساس، نیازمند برنامه‌ریزی یک دهه‌ای و بیشتر است، براین اساس سال گذشته با توجه به تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی، کمبود معلم مشکلاتی را ایجاد کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب