1399/09/29-10:15

پمپئو روس‌ها را عامل حملات سایبری به آمریکا دانست

پمپئو روس‌ها را عامل حملات سایبری به آمریکا دانست

وزیر خارجه آمریکا، روس‌ها را عامل حملات سایبری به آمریکا دانست که سیستم‌های چندین مرکز دولتی و خصوصی را هک کرده‌اند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز جمعه در گفت‎وگو با یک برنامه تلویزیونی، به عنوان نخستین مقام دولت ترامپ از بیان جزئیات در این باره خودداری کرد و افزود: نمی‌توانم چیزهای بیشتری بگویم زیرا ما همچنان در حال یافتن چیستی آن هستیم و من مطمئن هستم که برخی از آنها طبقه‌بندی شده باقی خواهند ماند.

وی ادامه داد: اما کافی است که بگوییم تلاش قابل توجهی برای استفاده از یک قطعه نرم افزار شخص ثالث برای جاسازی اساسی کد در سیستم‌های دولت ایالات متحده انجام شده است و اکنون در سیستم‌های نهادها و شرکت های خصوصی و دولتی در سراسر جهان نیز دیده می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: این تلاش بسیار قابل توجهی بود و من فکر می کنم اکنون می توانیم واضح بگوییم که این روس‌ها بودند که به این فعالیت پرداختند.

بنا به گزارش رسانه های آمریکایی، حمله گسترده جاسوسی به بخش های دولتی و شرکت های خصوصی ایالات متحده که رسانه های آمریکا به  روسیه نسبت می دهند،  از بهار آغاز شده و تنها چند هفته پیش کشف شده است.

بدافزار جاسوس تا کنون در مراکز بسیار حساس دولتی و غیردولتی این کشور نفوذ کرده و احتمالا اطلاعات حساسی را خارج کرده باشد.

از جمله وزارت بازرگانی ، وزارت امنیت داخلی ، پنتاگون ، وزارت خزانه داری ، خدمات پستی ایالات متحده و بنیاد ملی سلامت آمریکا مورد این حمله سایبری قرار گرفته‌اند. به گفته مقامات دولتی و کارشناسان امنیت سایبری، احتمال دارد این بدافزار همچنین کامپیوترهای هزاران شرکت و سازمان خصوصی را آلوده کرده باشد.

همچنین گفته می‌شود یک مرکز سری تحقیقات اتمی در ایالت نیومکزیکو نیز هدف این بدافزار قرار گرفته است.

اگرچه آمریکایی‌ها مدعی دخالت روسیه در این حملات هستند اما کرملین این ادعاها را رد می‌کند.

پمپئو که به وضوح سیاست فشار حداکثری خود را در مقابل مردم ایران شکست خورده می‌بیند، در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره شرایط خاورمیانه مدعی شد «امیدوارم هرکسی که دولت ایالات متحده را در سال ۲۰۲۱ اداره می‌کند، بداند که خاورمیانه امروز مکانی بسیار متفاوت از سال ۲۰۱۵ است و مماشات با حکومت ایران، فقط خطراتی را برای مردم آمریکا به دنبال خواهد داشت».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب