1399/10/12-12:43

محرمی: در قهرمانی پرسپولیس شک نکنید

مدافع اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس گفت: من به جرات و با اطمينان مي‌گويم پرسپوليس بهترين تيم ايران است و مثل فصل گذشته چند هفته زودتر عنوان قهرماني را بدست خواهد آورد.

به گزارش دولت بهار، «مجتبي محرمي» براي پرسپوليسي‌ها نامي ويژه است. بازيكني كه سال‌ها در جناح چپ اين تيم به ميدان رفت و بدون شك يكي از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران محسوب مي‌شود.

محرمي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي ايرنا درباره پرسپوليس و يحيي‌گل محمدي حرف زد. 

چند هفته از نايب قهرماني پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا مي‌گذرد، درباره اين بازي مي‌توانيد تحليل‌ كامل‌تري داشته باشيد.

پرسپوليس در يك روز بد فوتبالي به اولسان كره‌جنوبي باخت و دستش از رسيدن به جام كوتاه ماند. اگر بخواهيم به اين مسابقه نگاه داشته باشيم بايد بگوييم پرسپوليس به خوبي حريف را آناليز كرده بود و تمام راه‌هاي نفوذ را بسته بود. در طول ۹۰ دقيقه جريان مسابقه اجازه خلق موقعيت به حريف نداد و روي دو اشتباه دروازه‌اش باز شد.

اين اشتباهات در فوتبال ايران هميشه وجود داشته است.

در تمام سال‌هاي اخير اشتباهات زيادي وجود داشته كه به ضرر فوتبال ايران تمام شده است. در همين بازي پرسپوليس و اولسان كره‌جنوبي پرسپوليس بعد از اينكه گل زد بايد چند دقيقه‌اي بازي را كنترل مي‌كرد تا سوت پايان نيمه اول به صدا در مي‌آمد. بعد در نيمه دوم مهدي شيري آن اشتباه بزرگ را مرتكب شد و ضربه پنالتي دوم را جونيور زد تا اولسان قهرمان ‌شود.

اين نايب قهرماني براي پرسپوليس كمتر از قهرماني نبود؟

دقيقا، پرسپوليس در دو سال اخير دو بار به فينال ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده است و اين نشان مي‌دهد آنها شايسته‌ترين تيم ايراني هستند. پرسپوليس با شايستگي به فينال اين تورنمنت صعود كرد و رقيبان بزرگي را از پيش رو بر داشت. آنها در بازي فينال نيز  بازي پاياپايي را به نمايش گذاشتند و اگر آن اشتباهات پيش نمي‌آمد الان درباره قهرماني قرمزپوشان حرف مي‌زديم.

اين قهرمان نشدن از نظر روحي در روند پرسپوليس تاثير گذاشته است؟

به هر حال نمي‌توان گفت كه اين عدم قهرماني نمي‌تواند در روند پرسپوليس تاثير بگذارد اما آنها بازيكنان حرفه‌اي هستند و به خوبي مي‌دانند براي رسيدن به موفقيت‌هاي بيشتر بايد گذشته را فراموش كنند و به فكر آينده باشند. پرسپوليس مي‌خواهد جامي را كه با بدشانسي به دست نياورده است در آينده‌اي نزديك كسب كند. من يك چيزي مي‌گويم.

چه چيزي؟

پرسپوليس دير يا زود قهرمان ليگ قهرمانان آسيا خواهد شد. قرمزپوشان روندي را كه چند سال است آغاز كرده‌اند ادامه خواهند داد و مطمئن باشيد ظرف همين يك يا دو سال آينده بر بلنداي فوتبال آسيا قرار خواهند گرفت.

بشار رسن از پرسپوليس جدا شد.

بشار رسن بازيكن خوب و تاثيرگذاري در پرسپوليس بود و نقش مهمي در موفقيت‌هاي ايم تيم در چند سال اخير ايفا كرد اما پرسپوليس همواره متكي و قائم به فرد نبوده است. به طور حتم بازيكنان ديگر مي‌توانند جاي خالي اين بازيكن را پر كنند.

اين تيم در قائمشهر مقابل نساجي مازندران به تساوي رسيد.

پرسپوليس مقابل نساجي و در آن زمين نا مساعد فوتبال خوبي را به اجرا گذاشت. كساني كه فوتبال بازي كرده‌اند به خوبي مي‌دانند در زمين چمن مصنوعي، فوتبال چقدر سخت است و حالا تصور كنيد اين زمين مصنوعي پر از آب باشد. توپ در اين زمين به سختي حركت مي‌كرد و آنها روي يك اتفاق و در ضربه ايستگاهي دروازه‌شان باز شد. آنها گل زدند و بعد در دقيقه پاياني مي‌توانستند روي شوت سيامك نعمتي به گل تساوي برسند كه توپ به تيرك خورد.

ادامه فصل را براي پرسپوليس چطور مي‌بينيد.

پرسپوليس سه بازي عقب افتاده در ليگ برتر دارد كه اگر بتواند اين بازي‌ها را با پيروزي پشت سر بگذارد با اختلاف نسبت به تيم‌هاي ديگر صدرنشين مي‌شود. پرسپوليس در اين فصل مدعي اصلي اول قهرماني خواهد بود.

به قهرماني اين تيم اميدوار هستيد.

من به جرات و با اطمينان مي‌گويم پرسپوليس بهترين تيم ايران است و مثل فصل گذشته چند هفته زودتر عنوان قهرمان خواهد شد.اين اتفاق خواهد و من نسبت به حرفي كه مي‌زنم ايمان و اعتقاد دارم.

يحيي گل محمدي توانايي انجام اين كار را دارد.

گل‌محمدي يكي از بهترين مربيان ايراني است و در اين مدت كه مربيگري كرده است توانايي‌هاي خود را نشان داده است. او توانست پرسپوليس را به فينال ليگ قهرمانان آسيا برساند و در ليگ ايران نتايج خوبي گرفته است.

اتفاق تلخي رخ داد و هوادار پرسپوليس به خاطر از دست دادن جام قهرماني جان خود را از دست داده است.

وقتي اين خبر را شنيدم بسيار ناراحت شدم. اين موضوع كار بازيكنان و مربيان پرسپوليس را سخت‌تر مي‌كند. آنها بايد بدانند عملكرد آنها با زندگي بسياري از هواداران ارتباط دارد. هر برد آنها بسياري از مردم را خوشحال مي‌كند و هر باختي باعث ناراحتي‌شان مي‌شود. يحيي‌ گل ‌محمدي رفتار بسيار خوبي را انجام داد و با رفتن به خانه اين هوادار و اهداي مدال نايب قهرماني به فرزند اين مرحوم به آنها دلداري داد.

پرسپوليس برابر ذوب آهن در آزادي متوقف شد، اين تساوي در روند كار پرسپوليس چه تاثيري ايجاد خواهد كرد؟

هرچند اين بازي براي پرسپوليس مهم بود اما در ادامه كار روي روند تيمي تاثيري نخواهد داشت. دريافت گل در دقايق پاياني روي بدشانسي اتفاق افتاد اما پرسپوليس تيم بزرگي است و خستگي ناشي از فينال ليگ قهرمانان در اين تساوي بي تاثير نبود. بي شك پرسپوليس رفته رفته از دست رفتن جام آسيا را فراموش كرده و بارديگر با بازگشت به روند تيمي مطلوب ليگ برتر را براي پنجمين سال تصاحب كرده و در ليگ قهرمانان نيز دوباره مدعي قهرماني خواهد بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب