1399/10/13-22:11

آزمایش قریب الوقوع موشک قاره پیمای روسیه با قدرت تخریب تگزاس

یک مقام ارشد نظامی روسیه از آزمایش یک موشک قاره پیما با برد 6200 مایل که 16 کلاهک حمل می‌کند، خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی گزارش داد که ارتش روسیه در نظر دارد یک موشک جدید با بردی برابر با 6200 مایل که قادر است از تمام سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند را آزمایش کند.

به نوشته روزنامه «میرور» روسیه تصمیم دارد موشک قاره پیمای «سارمات آرسی 28» که 208 تن وزن و بردی حدود 6200 مایل دارد را آزمایش کند. این موشک 16 کلاهک حمل می‌کند و قادر است ناحیه‌ای به وسعت تگزاس یا فرانسه را ویران کند.

«آلکساندر کریورورچک» معاون وزارت دفاع روسیه به روزنامه «کراسنا زوزدا» گفت که آزمایش این موشک قریب الوقوع است. وی گفت که در آینده نزدیک آزمایش این موشک در مجتمع موشکی روسیه انجام خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی روسیه گفت: «هیچ سامانه دفاع موشکی، حتی پیشرفته‌ترین آن نمی‌تواند مانعی برابر این موشک باشد.»

سارمات یکی از جدیدترین جنگ افزارهای روسیه است که رئیس جمهور این کشور سال 2018 به وجود آن اشاره کرد.

«ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه چندی قبل  در کنفرانس خبری گفت که پدافند موشکی آمریکا نمی‌تواند مانعی  برابر موشک‌های جدید روسی به خصوص سیستم «آوانگارد» باشد. سر جنگی که بر روی موشک‌های روسی بسته شده و به علت سرعت بی نظیر آن (20 ماخ) هیچ پدافندی قادر به شکار آن نیست. به گفته متخصصان روسی سرعت این سامانه به 27 ماخ نیز می‌تواند برسد.

آوانگارد معمولا بر روی موشک‌های بالستیک سنگین همانند UR-100UTTKh , R-36M2 و RS-28 Sarmat هم می تواند به کار برود. این سرجنگی معمولا بر روی موشک UR-100N (نام دیگر آن RS18) بسته می‌شود و می‌تواند پس از طی مسافتی از موشک جدا شده و خود به مسیر ادامه دهد و می‌تواند مسیر خود را چند کیلومتر بالاتر از لایه‌های جو طی کرده و به هدف خود برسد بدون اینکه سامانه‌های دفاع موشکی بتوانند آن را رهگیری کنند.  یگان‌های موشکی روسیه در حال حاضر به این سامانه مجهز هستند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب