1399/10/30-20:55

دکتر احمدی نژاد: ما به همه مرزنشینان اجازه صادرات و واردات دادیم

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

علت پایین آمدن ضریب جینی در سال های 90-91 فقط اجرای هدفمندی یارانه ها نبود، طرح مسکن بود، وام های ارزان بود، بنگاه های زودبازده بود، طرح مرزنشینان بود. همه اینها منابع را در طبقات پایین توزیع کرد.

ما به همه مرزنشینان اجازه صادرات و واردات دادیم، گمرک گذاشتیم، استاندارد گذاشتیم، سهمیه دادیم و گفتیم ببرید و بیاوردید. ما اصلا کوله‌بر نداشتیم. ما گفتیم بروید با ماشین بیاورید، بخشی از تجارت خارجی را شما انجام بدهید. گفتیم آقایان لنج دار، شما بروید بیاورید. گمرک هم کنترل می کرد. همه اینها توزیع ثروت می کند.

بحث دو تا است؛ ثروت طبیعی مال چه کسی است؟ بیایید بحث مبنایی کنیم. خدا این زمین را برای چه کسی قرار داده است؟ برای همه است یا برای عده ای خاص؟!

سهم دهک های بالا از یارانه های پنهان بیشتر است اما وقتی می خواهیم منابع را آزاد کنیم، باید بطور مساوی تقسیم کنیم، ما که نمی توانیم آن تبعیض را ادامه بدهیم. بعد از چند سال می بینیم که فاصله ها کم می شود.

یک مطلبی در ذهن شما هست؛ این فاصله طبقاتی که ایجاد شده، بخاطر سالها استفاده از یارانه پنهان است. خب حالا که می خواهیم آن را اصلاح کنیم، دوباره بیاییم بصورت تبعیضی آن را توزیع کنیم؟!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب