1399/10/30-21:39

دکتر احمدی نژاد: قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ سال است متوقف شده و منابع آن جاهای دیگر رفته است!

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

قانون هدفمندی یارانه ها 10 سال اجرا نشده است، یک گوشه ای از این طرح در سال اول اجرا شد و بعد متوقف شد و بعد منابعش به جاهای دیگری رفت. سه مرحله، قیمت حامل های انرژی بالا رفته است ولی به 45500 تومان چیزی اضافه نشده است. الان دریافتی دولت، از محل افزایش قیمت حامل های انرژی، 180 هزار میلیارد تومان است ولی چقدر آن به مردم داده می شود؟ 25 هزار تای آن!

سال 89، مجلس آمد برای ما یک رقم قرار داد، گفت شما بیشتر از این مقدار نمی توانید انجام بدهید. ما آمدیم در همان نسبت 20 به 80 ، گفتیم 80 درصد به مردم و 20 درصد هم به تولید بدهیم. دولت گفت من نمی خواهم، گفت من می روم صرفه جویی می کنم، درست است که هزینه من هم بالا می رود ولی دولت گفت من نمی خواهم.

ما آن زمان آمدیم حساب کردیم، مصرف کشاورزی، تولید، خدمات و صنعت را درآوردیم. گفتیم این رقمی که مجلس برای ما گذاشته، ما سهم آنها را حساب می کنیم، نقدی آن را به مردم می دهیم، به تولید و کشاورزی قیمت تبعیضی می دهیم. برای همین ما برای صنعت، قیمت برق و گازوئیل و نفت سیاه را پایین دادیم، برای کشاورزی هم پایین دادیم. گفتیم گام اول است ولی اگر می خواستیم کل طرح را یکجا اجرا کنیم، جور دیگری به آنها کمک می کردیم. به آنها وام ارزان دادیم و گفتیم شما سرمایه در گردش داشته باشید، قیمت های آنها را اصلاح کردیم. ما با تمام بنگاه ها نشستیم و تفاهم کردیم که با این سناریوی ما، شما چقدر باید افزایش قیمت بدهید.

اگر اجازه می دادند ما کل طرح را اجرا می کردیم ولی رقم گذاشتند و از آن رقمی که مجلس برای ما قرار داد، مبلغ 45500 تومان در می آمد. یعنی 40500 بود، 5000 یارانه گندم را هم روی آن گذاشتیم، شد 45500 تومان.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب