1399/10/30-23:30

دکتر احمدی نژاد: بانک ها تمام کسری ترازهای خود را با افزایش قیمت دلار و ملک تامین می کنند!

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

قبل از آن اصلا چیزی بعنوان معوقات در جامعه مطرح نبود. سرفصل ها را یک چیز دیگری می نوشتند. دولت آمد جدول درست کرد که اگر کسی شش ماه قسطش را نداد، شما باید در گزارشات جزو معوقات بیاورید. این کار یک دفعه عدد را بالا برد. معنایش این نبود که در واقع معوقاتی بالا رفته باشد، معوقات شفاف شد و پای آن ایستادیم که باید برگردد و مقدار زیادی از آن هم برگشت.

من می خواهم اینجا یک سرفصلی باز کنم. شاید اینجا جای بحث آن نباشد و باید درباره آن صحبت کنیم. واقعا این اقتصادی که تمامش به بانک وصل است و بانکی که کاملا معیوب است یعنی دارایی های ثابت بانک ها، حجمش خیلی بالا است. بانک ها تمام کسری ترازهای خود را با افزایش قیمت دلار و ملک تامین می کنند. خب با این، اقتصاد درست می شود؟ تا کی باید این چرخه معیوب را ادامه بدهیم؟

این ها را باید درست کرد. منتهی چه زمانی؟ جواب دادن به این سوال جرات می خواهد. چون آدم باید برود به جنگ یک عده ای که نشسته اند و دارند آنجا پول پارو می کنند، چه در سطح جهان و چه در اینجا. شوخی نیست، سالی چند صدهزارمیلیارد تومان دارد خلق پول می شود، این چگونه در کشور توزیع می شود؟ خلق پول یعنی از جیب همه بردارند و بعد چگونه توزیع می شود؟

الان جوانان بخواهند خانه دار شوند می توانند؟ می توانند وام بگیرند؟ چقدر می توانند بگیرند؟ بخواهند یک کارگاه درست کنند، چقدر می توانند وام بگیرند؟ نمی شود چون آن بانک باید سود سپرده ها را بدهد، باید این پول را ببرد جایی که سود تضمین شده برایش بیاید.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب