1399/10/30-23:37

دولت دکتر احمدی‌نژاد مطلقا از بانک مرکزی استقراض نکرد

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

دولت ما هیچوقت کسری بودجه نداشت، دیدم یک عده همین طوری نوشته اند که دولت قبل این مقدار کسری بودجه داشته است! ما کجا کسری بودجه داشتیم؟ کدام کسری بودجه؟ کدام استقراض؟

دولت ما مطلقا از بانک مرکزی استقراض نکرد. بانک ها همیشه از بانک مرکزی اضافه برداشت دارند. همان است که داده و برگشته است که آن را نیاوردند در بانک مرکزی و در بانک مسکن نگه داشته اند. این خطی است که بانک مرکزی همیشه با بانک ها انجام می دهد. بانک مرکزی به یک بانکی تزریق می کند و می گوید برو مثلا در مسکن یا کشاورزی و دوباره برگردان. این همیشه وجود داشته است، چیز جدیدی نبوده است. منتهی اینجا (مسکن مهر) رفته است در یک پروژه کاملا مشخص، که آثارش هم در بیرون معلوم است بنابراین دولت استقراضی نکرد که بیاورد و خرج هزینه جاری خودش بکند.

حالا اگر دولت بیاید و استقراض بکند تا وضعیت آب کشاورزی کشور را سامان بدهد. مصرف آب کشور را روی یک سوم بیاورد و دو سوم آبی که صرفه جویی کرد به جای آن بگذارد. این که خیلی خوب است. این مصداق درست افزایش پایه پولی به نفع تولید است که باز همین را هم من مبنایی قبول ندارم اما بصورت اضطراری می توان پذیرفت. اما اگر رفت خرج هزینه جاری خود کرد یا بانک به یکی بدهد که معلوم نیست، این اشکال دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب