1399/10/30-23:58

دکتر احمدی نژاد: وزیر نفت به دولت پول نمی دهد ولی ما می‌گرفتیم؛ به وزیر گفتم اگر می‌خواهی ندهی خودت برو!

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

5 هزار میلیارد تومانی که اوایل هدفمندی از بانک مرکزی استقراض شد، مصوبه مجلس بود که نصف آن را برگرداندیم، مابقی را هم داشتیم که برگردانیم منتهی مشکل این است که کشور ما جزیره ای اداره می شود، در قانون اساسی ما هم بخشی است، هر وزیری مستقل است، جداگانه پاسخ می دهد، در حالیکه دولت باید پاسخ بدهد. طرح مال یک وزیر که نیست. یعنی از طرف دولت، نگاه بخشی است، هر وزیری باید سمت خودش بکشد تا گل کند و بتواند رای اعتماد بیاورد. نگاه نماینده ها که محلی است، این دو می آیند و می شود بودجه!

گیر اینجاها را باید درست کنیم. یک نگاه بخشی است، یک نگاه محلی. در این مسائل هم نگاه بخشی می آید. الان وزیر نفت به دولت پول نمی دهد ولی ما می گرفتیم. من به وزیر گفتم اگر ندهی خودت برو. قانون است مال مردم است، ما چکاره هستیم؟ تو می خواهی بروی در پروژه های خودت خرج کنی؟ خب نبر! سرمایه گذاری است دیگر برو وام بگیر و سرمایه گذاری کن. قیمت ها را بالا بردی و از جیب مردم درآوردی! باید به مردم بدهیم، ما تعهد دادیم. دوست ندارند بدهند! می روند با مجلسی ها لابی می کنند، یک بندی در بودجه می گذارند و از زیر آن در می روند. مشکلات از اینجاهاست و الّا ما همه را پاس می کردیم. چون دو ماه اول را ما یک تنخواه می گرفتیم، مصوبه بود که بروید و تنخواه بگیرید.

اگر آن زمان مجلس و دیگران حمایت نمی کردند ما 100 درصد درآمد هدفمندی را از دستگاه ها می گرفتیم، پاس می کردیم. درآمد هدفمندی زیاد است. الان با این قیمت ها 180 هزار میلیارد تومان است.

دستگاه ها خودشان بودجه دارند. صنعت برق ما ورشکسته نیست، باید برویم و ببینیم منابع چگونه آنجا توزیع می شود، چگونه قیمت گذاری می شود. پیش من بیایند نمی توانند از این حرف ها بزنند. برای اینکه ما در هدفمندی قیمت برق را درآوردیم، بصورت کارشناسی از روی تمام اسناد وزارت نیرو، 269 ریال. مسئول توانیر را ده بار آوردند که آن را 40 تومان بکنند، من خودم جلسه گذاشتم و گفتم بگذارید. استدلال کنید ما قبول می کنیم. چرا 40 تومان؟ هیچکدام استدلال نداشتند. ما اسناد حسابرسی خودشان رو جلویشان می گذاشتیم. می گفتیم این هم  حسابرسی شما، قیمت تمام شده، زیر این است و در این پول، برای سرمایه گذاری هم دیده شده است. چرا شما باید هر کدامتان ده ها ساختمان و کارمند و منشی و ماشین و بریز و بپاش داشته باشید؟ چرا باید حقوق های اضافی بگیرید؟ این پول مردم است. نمی شود که خودت برای خودت تصمیم بگیری!

در اروپا هر کسی بخواهد می تواند هر قیمتی بدهد؟ یک منطقی وجود دارد. شما اسناد حسابرسی تان را بیاورید، قیمت تمام شده را دربیاوریم. در نهایت قبول کردند و گفتند درست می گویید ما به دنبال افزایش هستیم، می خواهیم پول دست خودمان بیاید. وقتی نگاه بخشی باشد فکر می کنند وقتی پول دست خودشان باشد خوب است. وقتی ما می گوییم برنامه، یعنی می خواهیم این درخت را درست کنیم. اندازه این برگ باید این مقدار باشد، اگر اضافه کنی، کل سیستم را بهم ریخته ای.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب