1399/11/01-00:27

دکتر احمدی‌نژاد: به شورای نگهبان گفتم شما 'اساس' را اشتباه متوجه می‌شوید!

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

ما آمدیم مطالعه ای کردیم، دیدیم این پروژه های نیمه کاره، تماما هزینه است. آمدیم این پروژه ها را طبقه بندی کردیم. پروژه هایی که بالای مثلا 80 درصد پیشرفته هستند، امسال اجازه می دهیم تکمیل شوند، به هیچ جای دیگری پول نمی دهیم، سال بعد هم همین طور. یک موردش را برایتان بگویم. ما دیدیم 2 هزار پروژه فاضلاب شهری ـ روستایی در کشور وجود دارد. یک محاسبه کردیم با آن روند اختصاص بودجه، 500 سال طول می کشید تا اینها تمام شود. شما می دانید که 30-40 سال که بگذرد، آن قسمت اولی که شروع کرده اید، عمر مفیدش دیگر تمام است. این فقط اتلاف است.

آمدیم همه جداول بودجه را اصلاح کردیم، گفتیم 80 درصد به بالا، این 100 تا است، پول می گذاریم و امسال تمام. سال بعد می آییم 70 درصدها را تمام می کنیم. اینها زمان را 100 سال می کند. چون وقتی طول می کشد، هزینه ها هم بالا می رود. هزینه نگهداری کارگاه هست، استهلاک هست، تعدیل می خورد. ما آوردیم روی 100 سال که با آن روند تخصیص بودجه، تمام پروژه های فاضلاب، 100 ساله تمام شود.

بودجه را به مجلس دادیم، مجلس هم آمد یک تعداد زیادی هم اضافه کرد، هر کس می خواست رای بیاورد، روستایی را اضافه کرد و برای هر کدام یک میلیارد ـ دو میلیارد ـ پانصد میلیون هم گذاشت. یعنی دوهزار پروژه اضافه شد. ما رفتیم اعتراض کردیم، گفتیم آقا این خیانت به کشور است. یک منطقی دارد، ما این مقدار پول داریم، درست ولی همه جا مال کشور خودمان است و بصورت عادلانه در کشور توزیع می کنیم ولی پروژه 80 درصد به بالا را نگه می داریم، 5 سال دیگر طول می کشد، یکی دیگر را شروع می کنیم. نگاه محلی! نگاه بخشی!

وزیر نیرو دوست دارد بودجه اش بالا برود. می گوییم شما در برنامه پنج ساله، این 3 تا سد را باید بسازید، چرا اصرار دارید آن را به 5 سد افزایش بدهید!؟ نیاز ما فعلا 3 تا سد است، 5 تا نیروگاه است. چرا می خواهید اضافه اش کنید؟

آن نماینده ای هم که می خواهد رای بیاورد، می خواهد برود کلنگ بزند و یک نیروگاه در محله اش درست کند یا سد درست کند، این دو وقتی با هم تلفیق می شوند، می بینید که کل بودجه تغییر می کند. من اعتراض کردم و به شورای نگهبان نامه نوشتم، گفتند که نه! این تغییراتش در حدی است که اساس بودجه بهم نمی خورد. گفتم شما اساس را اشتباه متوجه می شوید!

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب