1399/11/01-00:51

دکتر احمدی نژاد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم فقط 4 میلیون خانوار خودروی سواری داشتند و وقتی دولت را تحویل دادیم به 14 میلیون رسید

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه با اکوایران گفت:

درآمد سرانه از 84 تا 91 افزایش پیدا کرد. شما سال 84 را با قیمت ثابت سال 90 می سنجید، شما سال 84 را با قیمت ثابت سال قبل آن بسنجید، شما باید دولت به دولت بسنجید نه با بعد خودش! اینکه می گوید رشد کرده یا کاهش داشته است شما باید بگویید در سال 80 قیمت ثابت این بوده و در سال 92 نسبت به آن پایین آمده است. من می توانم آماری به شما بدهم و برای همه اش هم محاسبات بگذارم. مگر بانک مرکزی خدا است؟

شما اگر علم آمار خوانده باشید، شما می توانید همه طور آمار بدهید. من چند عدد به شما می دهم، شما ببینید که وضع مردم بدتر شده است؟ در سال 84 کلا در کشور 4 میلیون خودروی سواری بوده است، یعنی حداکثر 4 میلیون خانواده صاحب یک سواری بودند و روزی که ما تحویل دادیم 14 میلیون سواری بوده است، این کجا رفته است؟ بیشترین تولید مسکن در دولت ما بوده است، 6.6 میلیون مسکن تولید شده است. این برای چه کسی بوده است؟ مصرف کل بالا رفته است، اگر وضع مردم بد شده پس چطور مصرف کل بالا رفته است؟ ضریب جینی کاهش پیدا کرده است.

در مصرف که قیمت نیست. در مصرف کشور همه چیز از جمله؛ مرغ، گوشت، برنج، لپه، لنت ترمز، لاستیک و همه چیزهایی که در کشور مصرف می شود را مصرف کشور می گویند و زمانی که این مصرف بالا می رود یعنی رفاه بالا می رود. وقتی ضریب جینی کاهش پیدا می کند یعنی توزیع آن مناسب تر و فاصله طبقاتی کم شده است. شما گفتید وضع دهک اول بدتر شده است، در حالی که دهک اول بیشترین اثر را در ضریب جینی دارد.

در بخش خوراکی یعنی 45 هزار تومان بیشترش را به تورم داده است؟ این نیست که. اگر آن وضعش بدتر می شد بیشترین تاثیر را در ضریب جینی دارد برای اینکه شما دارید مجذور فاصله را در محاسبه ضریب جینی می گیرید در حالی که آن بیشترین فاصله را از میانگین دارد پس چطور ضریب جینی پایین آمده است؟ این حرف محال است. اتفاقا بیشترین بهره را آنها بردند چون مصرفشان پایین بود. قیمت مرغ، گوشت و برنج معلوم است، مگر اینها 100 درصد در آن سال رشد کردند؟ اصلا رشد نکردند. نمی گویم که تورمی نبوده اما 100 درصد نبوده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب