1399/12/05-09:15

آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو ژنرال ارتش میانمار را به اتهام دخالت در کودتای این کشور، تحت تحریم قرار داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(اوفک)، این اقدامات در پاسخ به قتل معترضان مسالمت‌آمیز توسط نیروهای امنیتی میانمار انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت خزانه داری در کنار مردم میانمار است زیرا آنها برای تأمین آزادی و دموکراسی تلاش می‌کنند و همچنان متعهد به ارتقای پاسخگو کردن مسئولان کودتا و خشونت مداوم است. ارتش باید اقدامات خود را معکوس سازد و فوری دولت منتخب دموکراتیک در میانمار را بازگرداند، در غیر این صورت وزارت خزانه داری از اتخاذ اقدامات بعدی دریغ نخواهد کرد.

بیانیه اوفک ادامه می‌دهد ایالات متحده به همکاری با شرکای خود در سراسر منطقه و جهان ادامه خواهد داد تا ارتش و پلیس میانمار را تحت فشار قرار دهد تا از خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز دست بردارد و از احیای دموکراسی و حاکمیت قانون در این کشور حمایت کند.

همچنین خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سوچی و رئیس جمهوری میانمار شده است.

بر اساس این بیانیه، تحریم سرلشکر موئه مینت تون و ژنرال ماونگ ماونگ کیاو بر پایه تحریم‌های خزانه‌داری در ۲۸ بهمن‌ماه انجام شده است که ۱۰ مقام نظامی فعلی یا سابق و همچنین سه نهاد میانمار را هدف قرار داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در این رابطه گفت: ایالات متحده در کنار مردم میانمار است که خواستار احیای دولت منتخب دموکراتیک هستند.

تحریم امروز، گام دیگری برای ارتقای پاسخگو کردن رهبران نظامی است که مرتکب خشونت می‌شوند و سعی در سرکوب اراده مردم دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب