1400/01/14-17:41

لودریان به ظریف: ایران از نقض بیشتر برجام خودداری کند

وزیر خارجه فرانسه امروز (شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایران،‌ از تهران خواست از نقض بیشتر برجام خودداری کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «ژان ایو لودیان» وزیر خارجه فرانسه خبر داد که صبح امروز (شنبه) با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: «من از آغاز مجدد گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای در وین استقبال کردم. من بر نقش سازنده‌ای که تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) درباره آغاز مجدد چنین گفت‌وگوهایی ایفا کردند،‌ تاکید کرد که این اقدام در ادامه تلاش‌های قاطعی است که فرانسه، آلمان و انگلیس برای حفظ برجام از سال 2017 داشته‌اند».

لودریان اضافه کرد: «من ایران را تشویق کردم در مذاکراتی که روی خواهد داد، سازنده باشد. آنها باید طی هفته‌های آینده شناسایی اقدامات ضروری برای بازگشت کامل به پایبندی به توافق هسته‌ای را ممکن سازند. این هدفی است که توسط تمامی کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک همچنین آمریکا به نمایش گذاشته شده است. فرانسه نیز به روشی علمگرا و مطالبه گرانه شرکت خواهد کرد».

وزیر خارجه فرانسه گفت: «در شرایطی که همه تمایل خود را برای انجام این مذاکرات با حسن نیت نشان می‌دهد، با هدف توافق سریع، من ایران را فرا می‌خوانم که از هرگونه نقش بیشتر تعهدات کنونی خود در زمینه هسته‌ای را که می‌تواند  پویایی از سرگیری مذاکرات را تضعیف کند،‌ خودداری ورزد».

روز گذشته نیز پایگاه خبری «آکسیوس» خبر داد که یکی از دیپلمات‌های غربی گفته که نمایندگان سه کشور اروپایی در نشست روز جمعه موضع سرسختانه‌تری در قبال ایران در مقایسه با موضعی که دولت بایدن تا کنون داشته اتخاذ کرده‌اند.

آکسیوس نوشته است که نمایندگان سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس از عراقچی خواسته‌اند که با تعامل مستقیم با آمریکا موافقت کند و گفته‌اند که پیشنهادات دولت بایدن بسیار معقول است.

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که نماینده فرانسه به صورت ویژه‌ای اصرار داشته و به عراقچی گفته است که موضع ایران طرد کننده و غیر مفید است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب